Ensimmäinen kasvisi?

Kyselyt ja äänestykset liittyen lihansyöjäkasveihin

Ensimmäinen kasvisi?

ViestiKirjoittaja keijonen » 23 Helmi 2014, 16:18

Mikä oli/on ensimmäinen kasvisi? Ei puhuta nyt pelkistä lihansyöjäkasveista vaan muistakin, mutta voi kertoa ekasta lihiksestäänkin.

Kaikkein kirkkaimmassa muistissani ovat kaksi kaktusta. Toinen oli ilmeisesti kultasiilikaktus ja toinen semmonen ohut- ja tiheäpiikkinen pylväskaktus. Ne kesti aika kauan olla elossa, sillä ne asustivat meidän isän luona. Ja minä innokkaana puutarhurina kastelin niitä joka kerta kun siellä(täällä) oltiin, eli kahen vkon välein. Sitten eräänä talvisena viikonloppuna olin menossa kastelemaan niitä molempia, niin molemmat niistä olivat sillee hienosti lässähtäny et se alaosa oli ihan liisterinä, mut yläosa viel iha terve, et se yläosa oli painunu sinne alaosan sisään. :D Tämä siis joskus 2006-2007.

Eka lihis oli yllätysyllätys Dionaea muscipula. Lahden kodin terrasta ostettu. Muistan että oltiin silloin ostamassa mulle sisäpelikenkiä. Olin ennen ekaa lihistä lukenu vähän asioita aka. wikipedia-artikkelin niistä. Olin myös löytänyt tieni tänne, mutta en ollu vielä tehny käyttäjää. Iskä meni hakee jotain listaa rakennustarvikeosastolta ja menin silleen sarkastisessa mielessä "joo katon et jos tääl onki lihiksii lol" ja sitte siel oliki. Olin iha sillee JEEAASKADWEIOD!!1 ja menin kinuu iskää ostaa sen mulle. Mentiin sen jälkeen heseen syömään ja kun tultiin sieltä, loukulta oli menny kaikki ansat kiinni, ja pelästyin et nyt se sit kuoli. Äiti oli hirveen kriittinen sen kasvualustan märkänä pitämisen suhteen. Siihen iski joku kirvainvaasio n. kuukaus meille tulon jälkeen, ja liian vahvassa mäntysuopakylvyssä liottuaan, se kuoli. Mut eiku uutta peliin, ja nykynen loukku on öö.. 4. :D
Why does it feel so good, so good to be bad?
Rehut
keijonen

Re: Ensimmäinen kasvisi?

ViestiKirjoittaja Petsku » 24 Helmi 2014, 10:20

En muista ensimmäistä kasvia mutta lihansyöjistä eka oli Lidlistä ostettu D. Capensis. Pitkään olikin pelkkiä droseroita, kunnes sukulainen antoi minulle lahjaksi N. x Ventratan. Siitä se neppien keräily sitten lähti (käsistä) ja droserat katosivat pikkuhiljaa.
Lihikseni, ks. Kasvatuslistani
Petsku

Re: Ensimmäinen kasvisi?

ViestiKirjoittaja Liutti » 26 Helmi 2014, 18:05

Mun ensimmäinen ihka oma kasvi taisi olla banaanikaktus(?), jonka isänisä osti mulle jostain kasvipuutarhasta. Kyseinen kaktus kasvoi ties kuinka monia vuosia, kunnes koki jonkinlaisen äkkikuoleman...
Ensimmäiset lihansyöjäkasvit olivat samaan aikaan ostetut S. x readii ja D. muscipula, jotka molemmat elivät pari kolme vuotta. Niiden myötä harrastus sitten vähän levähti käsiin.
+ Lihisporukka
Liutti

Paluu Kyselyt ja äänestykset