Millä te ruokitte lihiksenne?

Kyselyt ja äänestykset liittyen lihansyöjäkasveihin

Millä ruokitte lihiksenne?

Muurahaisilla
17
16%
Kärpäsillä (tai sen toukilla)
30
28%
Kovakuoriaisilla
5
5%
Harsosääskillä
5
5%
Vaaksiaisilla
3
3%
Ampiaisilla
3
3%
Hämähäkeillä
9
8%
Kaikella, mitä tielle osuu
29
27%
Jollain muulla, millä?
6
6%

Ääniä yhteensä : 107

Millä te ruokitte lihiksenne?

ViestiKirjoittaja Eaoden » 03 Huhti 2008, 15:17

Millä te ruokitte lihansyöjäkasvinne?
Mitä hitaammin tippuu, sen parempaa tulee.
Eaoden

Re: Millä te ruokitte lihiksenne?

ViestiKirjoittaja Christer » 03 Huhti 2008, 16:26

Kaikki (selkärangattomat) menee, kasvin hyvinvointi huomioiden.
Christer
Valvoja

ViestiKirjoittaja Sebulon » 03 Huhti 2008, 16:45

Mäkin ruokin sillä mitä eteen sattuu... Kerran löysin orkidean juurelta aivan sika-pienen etanan. No, kannuun seki pääty. ;) Mut enimmäkseen kaikki hankkivat oman ruokansa, varsinki kihokit napsii niitä pikku-kärpäsiä joita on joka paikka täynnä. Kannukasveja olen myös ruokkinut noilla pikku-kärpäsillä; ensin kerännyt niitä noin 5-10 kappaletta, sitten pyöritellyt ne sellaseksi "liha-pullaksi" kämmenellä ja sitten tiputtanut uuni-tuoreeseen kannuun. NAM NAM, kyllä nepit tykkää! :D
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja Elivood » 03 Huhti 2008, 21:09

Kaikki mikä tielle sattuu, kunhan on vain sopivankokoista. Mitään pistävää en kyllä mene ottamaan vaikka mahtuisikin (ampiaisia tms. tarkoitan)
Elivood
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Väkänen » 04 Huhti 2008, 12:53

Kaikki öttiäiset mitä tielle tulee. Yleensä kärpäset ja semmotteet, mutta vältän ampiaisia ja luteita. Kaverilla kuoli kun pistettiin ampiainen loukkuun ja toiseen lude.
8 lihistä terrassa ja 3 talvinokosilla. :)
Väkänen

ViestiKirjoittaja keiju » 09 Huhti 2008, 22:46

Mun ei pahemmin tarvii ruokkia, ne kun pyydystää itse pieniä kärpäsiä ja muita pikkuöttiäisiä <:
yksi sanakin riittää, kunhan se ihmiset pistää ajattelemaan.
keiju

ViestiKirjoittaja Katie » 04 Touko 2008, 13:40

Mä en varsinaisesti ruoki lihiksiäni, ne saa hoitaa itse sen puolen. Loukut on napsinut lähinnä kärpäsiä, sekä "normaaleja" että hedelmäkärpäsiä. Isomman sarrani pääravintoa tuntui olevan viime kesänä kukkakärpäset, siis sellaiset ampiaisen näköiset, mutta oli siellä kaiken sekalaisen lisäksi myös yksi isohko valkoinen toukka :shock:
Katie

ViestiKirjoittaja vristo » 04 Touko 2008, 15:17

Itse näyttää otuksensa pyydystävän ja syövän. Ainakin muurahaisia ja pieniä sääskijä sekä kärpäsiä näyttäisi maljassa olevan.
vristo

ViestiKirjoittaja homeitiö » 17 Kesä 2008, 22:22

Talvella käytin jauhomatoja. Tosin teurastin ne ennen syöttöä jotteivät popsi kannuja suihinsa. Kesällä saavat itse pyydystää ravintonsa tai olla ilman. Ja jatkossa varmaan talvellakin, koska jauhomadot homehtuivat kaappiin. :oops:
Kokeilemalla se selviää.
homeitiö

ViestiKirjoittaja Liutti » 18 Kesä 2008, 09:35

Elivood kirjoitti:Kaikki mikä tielle sattuu, kunhan on vain sopivankokoista. Mitään pistävää en kyllä mene ottamaan vaikka mahtuisikin (ampiaisia tms. tarkoitan)

Näin myös täällä. Mökillä kun ollaan, otin viimeksi kärpäsloukun mukaan (sarrakin olisi tullut mukaan, mutta oli liian suuri) ja syötin sille siellä pari hyttystä. Jos sinne vain voisin viedä sarran tai nepin, saisi kyllä kunnolla hyttysiä ruoakseen.
Pääsääntöisesti saavat kuitenkin saalistaa ruokansa itse.
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja wid » 18 Kesä 2008, 15:00

Itse ruokin toisinaan vain isoimpia neppejäni hämähäkeillä, puolipökertyneillä kärpäsillä ja muilla ryömijöillä. Muut lihikset saavat itse metsästää ruokansa. Viime kesän muuten pidin kaikki lihikseni lähes koko ajan parvekkeella, ja d. capensis oli lopulta niin kuvottavan tulvillaan kaikenlaisia ällötyksiä, että tuskin pystyi enää ruukkua ötökkämeren alta näkemään. Tänä vuonna pidän kaikki kihokkini visusti sisätiloissa.
wid

ViestiKirjoittaja Sebulon » 18 Kesä 2008, 17:42

Minä taas laitoin lihikseni oikein kunnon lihotus kuurille kesän alussa. Ruokin niitä mahdollisimman paljon, keräilen niille ruokaa lähes päivittäin, jos ei ole muuta tekemistä. Ja tietenkin, saalistavathan ne itse vielä kaiken lisäksi. Mitä enemmän ruokaa ne saavat, sitä paremmin ne kasvavat ja sitä enemmän ne kukkivat. Täytyyhän niiden ne ravinteet johonkin käyttää! "Pulskasti" näyttävät tällä hetkellä voivan! :lol:

Peter D'Amato, kirjassa The Savage Garden:
"A few houseflies for your flytrap or a dozen or so crickets for your pitcher plants will usually provide them with the minerlas they need for good growth. But you will probably notice that your healthiest plants are the ones that have eaten the most!"
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja mustaleski » 13 Loka 2008, 15:55

kesäisin e ruoki ollenkaan, mutta talvisin enimmäkseen kärpäsillä, sekä sirkkojen poikasilla.
mustaleski

ViestiKirjoittaja Hohhoi » 22 Touko 2009, 17:31

Ruokin kärpäsillä, harsosääskillä ym. :P
Viimeksi muokannut Hohhoi päivämäärä 22 Touko 2009, 18:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Hohhoi

ViestiKirjoittaja lihis14 » 22 Touko 2009, 18:22

Joskus pyydystän kärpäsen ja jos sattuu vaaksiainen tielle annan sen kihokille. Kärpäsloukulle annan kärpäsiä.. :)
lihis14

Seuraava

Paluu Kyselyt ja äänestykset