Kasviunelmia

Kyselyt ja äänestykset liittyen lihansyöjäkasveihin

Kasviunelmia

ViestiKirjoittaja Ansku » 09 Marras 2007, 18:47

Mitäs lihisharrastajien ostoslistoihin kuuluu??

Itse haluan vielä saada eri-lajisia neppejä, toistaiseksi olen onnistunut saamaan vain 3 ventrataa :P
Olen myös pitkään haaveillut Cephalotus folliculariksesta, en tiedä milloin sen saisin hommattua. Olisi helpompaa jos sen saisi ostettua joltakin suomalaiselta kasvattajalta, vaikka pikkasen aikaa kasvatettuna pistokkaana yms.
Jonkun Heliamphoran ja Aldrovandan aion myös vielä hankkia.
Keväällä aion tilata mimosa pudican siemeniä, Puutarhaliike Helle Oy:n sivuilla ne maksaa vaan 1,5 e!

Kaktuksia aion nyt välttää, niitä on jo muutenkin liikaa.. :lol:
We are different.
Ansku

ViestiKirjoittaja Maakari » 09 Marras 2007, 18:59

Noo keväällä hommaan pari kolme neppiä ja jonkunäkösen droseran. Kärpäsloukun siemeniä. Sarracenian ja ehkäpä yökönlehen.
Toivossa on hyvä elää.
Maakari

ViestiKirjoittaja Ansku » 09 Marras 2007, 19:22

Minkä lajisia neppejä meinasit?

Ite ajattelin tiedustella ampullarioita jostain, niistä olen kovasti haaveillut. Jotain muita kivoja lowlandereita olisi myös kiva saada.
We are different.
Ansku

ViestiKirjoittaja Maakari » 09 Marras 2007, 19:24

No ainakin Nepenthes Alata ja Ventricosa. Ehkä myös Fusca.
Kihokiksi ehkä Drosera Capensis ja/tai sellanen pyöreälehtinen drosera. (lajia en oo viel miettiny)
Toivossa on hyvä elää.
Maakari

ViestiKirjoittaja Elivood » 09 Marras 2007, 20:03

Mä saatan yrittää hommata jostakin higlandin tonne mun kasvihuoneeseen. Muista en viel tiiä, yökönlehen tosin haluasin myös
Elivood
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaalimursu » 10 Marras 2007, 08:40

Cephalotusta himoitsen :roll:
Festina lente

->Säännöt<-
Kaalimursu
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Satu¤ » 10 Marras 2007, 09:13

Mä taas himoitsen noita raatokukkia!
Olisi aivan mahtavaa jos omistaisi kaikki, tai no ei kaikkia vaan suurimman osan kuitenkin :wink:
Noita lajeja kun on niin paljon :roll:
Satu¤

ViestiKirjoittaja Ansku » 10 Marras 2007, 11:57

Miulla ei enää mahdu omaan huoneesee yhtään huonekasveja, mutta kun yläkerran aulaa aletaan sisustaa, äiti anto miulle yhden kokonaisen nurkkauksen! :lol:

Sinne ajattelin yhtä terraa kunnon valoilla, kun yläkerrassa ei ole ikkunoita. Kaverilla on 300 litran akvaario, josta saisi tosi kivan nostamalla sen pystyyn ja asentamalla lasin puuttuvan seinän kohdalle. Lisäksi ajattelin hommata jonkun kukkapöydän kasveille siihen viereen.

Himokukkastelija-sisustelija :D
We are different.
Ansku

ViestiKirjoittaja Christer » 10 Marras 2007, 12:13

Minä toteutan paraikaa lihansyöjäkasvi unelmiani :) Minulla on jo 100 litran kokolasiterraario ja valaistus siihen valmiina. Siemeniä ja kasvejakin on riittämiin. Ainoat lihansyöjäkasvit mitkä nyt tähän hätään tulee mieleen jotka sinne vielä mahtuisi, ja jotka aion hankkia on Byblis liniflora sekä joku kaunis Utricularia.

Jos ei kellään ole B.liniflora siemeniä Suomessa niin tilaan viikon kuluttua czplants.com:ista. Jos jotakuta kiinnostaa tehdä yhteistilaus niin nyt olisi hyvä sauma.

Utricularian tai sen siemeniä hankin joltain harrastajalta.

Terraarioon ja sen ulkopuolelle (Drosera gigantea) tulee noin nelisenkymmentä 10cm kukkaruukkua, suurimpaan osaan 5 siementä/ruukku joten kyllä niitä kasveja tulee :)
Christer
Valvoja

ViestiKirjoittaja Epeli » 10 Marras 2007, 18:05

Ostan varmaan kesällä jonkun nepin, kihokin ja ehkä kärpäsloukun jos ei selviä levolta :roll:
Cephalotus olis kyl hieno =)
Ei uhrausta, ei voittoa..
Epeli

ViestiKirjoittaja keiju » 10 Marras 2007, 18:35

haluisin kaikkea ja paljon :D
yksi sanakin riittää, kunhan se ihmiset pistää ajattelemaan.
keiju

ViestiKirjoittaja Maakari » 10 Marras 2007, 18:40

keiju kirjoitti:haluisin kaikkea ja paljon :D

Juuri näin!
Erittäin hyvä tavoite. :)
Toivossa on hyvä elää.
Maakari

ViestiKirjoittaja Christer » 10 Marras 2007, 21:38

Satu¤ kirjoitti:Mä taas himoitsen noita raatokukkia!
Olisi aivan mahtavaa jos omistaisi kaikki, tai no ei kaikkia vaan suurimman osan kuitenkin :wink:
Noita lajeja kun on niin paljon :roll:

Raatokukat ovat kyllä hienoja! Minullekin on ensi viikolla tulossa ensimmäiset pistokkaat.

Muutamat Tillandsiat ja miniorkideat on myös tarkoitus hankkia terraarioon lihansyöjäkasvien lisäksi kasvamaan.
Christer
Valvoja

ViestiKirjoittaja Ansku » 11 Marras 2007, 10:13

Miusta noi Tillandsiat on jänniä. Jos nyt saan sen 300-litran akvan terraksi, panostan sen sisutukseen kunnolla. Istuttelen kasveja rahkasammaleeseen, laitan jotain koristusta yms. Miusta sammaleilla olevat lihikset tuo terraan enemmän sitä "vehreyttä".

Ex-foorumilla joku laittoi yhteistilaus ehdotuksen noita Tillandsioita ajatellen, ja siinä oli jokin linkkikin. Nyt sekin vaan on hävinnyt bittiavaruuteen :(
Eikös Tillandsiat ole jtn epifyyttejä (olikos se niin..?), eli elävät mm. oksilla, puiden rungoilla yms. ? Olisi hienoa jos terraan saisi yhden kannon tai semmoisen, ja siihen laittaisi muutaman Tillandsian :D

Eile ku mie oikein suunnittelin sitä innoissani, ni päätin että keväällä tilaan joitain kasveja, eri neppejä, eri pinguiculoita ja eri droseroita. Yritän saada myös cephaa, tosin jos sitä haluaisin tilata, pitäisi tilata Wistubalta :?

Katsellaan katsellaan.
We are different.
Ansku

ViestiKirjoittaja Christer » 11 Marras 2007, 10:17

Tillandsioita saa mys suomesta: http://www.terraario.fi ja tietenkin myös täältä http://www.czplants.com mutta cz ei lähetä kasveja talvisin. En tiedä miten on terraario.fi laita (laitoin toissapäivänä sinne kyselyn ja odottelen nyt vastausta) mutta nouto Huopalahdesta onnistuu ainakin.
Christer
Valvoja

Seuraava

Paluu Kyselyt ja äänestykset