Kasviunelmia

Kyselyt ja äänestykset liittyen lihansyöjäkasveihin

ViestiKirjoittaja Ansku » 10 Joulu 2007, 13:56

Kuinka paljon on muuten mennyt rahaa lihiksiin??

Miulla on varmaan 100-200 jyyrön välillä. Kasveja, ruukkuja, aluslautasia, ilmankosteuttaja, mittarit.. Kaikkee sitä tarviiki! Terrasta maksoin 70 e + kuljetin sen itse (okei, mamin kaa) Kouvolasta Imatralle.. terrasta kiitos Jukka Koskiselle :) Ilmankostutin makso 40 e, suosittelen Biltemaa :wink:

Mut kasvit ne harrastuksen tekee :P

tuota, en onnistu jakamaan tätä aihetta, jostain syystä, mutta voisiko tämän raha homman jakaa omaksi aiheeksi. -mustaleski
We are different.
Ansku

ViestiKirjoittaja Epeli » 12 Joulu 2007, 16:00

Hmm.. Ei sitä nyt niin tuhottomasti ole mennyt ehkä noin 30-40 e jos sitäkään :)
Ei uhrausta, ei voittoa..
Epeli

ViestiKirjoittaja Christer » 24 Joulu 2007, 06:22

Kasviunelmista tuli mieleen.. Ollaan varmaan laajentamassa pihaa ensi vuonna joten mietittiin vaimon kanssa josko perustettaisiin pieni suo lihansyöjäkasveille. Kasvatettaisi siellä kotimaisia lihansyöjäkasveja jotka kestää talven yli ulkona. Olisi kyllä ihan mielenkiintoinen projekti.
Christer
Valvoja

ViestiKirjoittaja mustaleski » 24 Joulu 2007, 14:39

^täällä samat suunnitelmat.
toteutan jahka saan kotimaisia kihokkeja jostain,
mutta puron varteen ruvettiin viime kasänä suunnittelemaan suoallasta. kaverille nauroin ettää muut ne haluu piha altaan suihkulähteineen, mut minä haluan suo altaan :lol:
mustaleski

ViestiKirjoittaja Ansku » 25 Joulu 2007, 12:39

Mie oon aatellu tota ihan samaa, kunhan saatais tuo piha valmiiks ens kesänä.. :P
We are different.
Ansku

ViestiKirjoittaja Maakari » 26 Joulu 2007, 14:28

Teän pitää tehdä hyvät aidat jos ulos sen suon teettä.
Meinaan et saattaa jotku käydä pilaamassa ilon. Tai pöllimässä.
Toivossa on hyvä elää.
Maakari

ViestiKirjoittaja Sebulon » 23 Tammi 2008, 16:46

Mulla on aika paljon lihis-unelmia. Hankintalista:

Tilasin juuri:
-Pinguicula lusitanica Siemeniä
-Pinguicula vulgaris siemeniä
-Pinguicula alpina siemeniä

Aion hankkia kevään/kesän aikana:
-Pinguicula x weser
-Utricularia alpina
-Utricularia longifolia
-Utricularia sandersonii
-Utricularia livida
-Nepenthes ampullaria

Suunnittelen joskus hankkivani:
-Cephalotus Follicularis
-Darlingtonia californica
-Heliamphora minor (Vanhassa on enää yksi kannu elossa, toivotaan että se on se sopeutunut yksilö :wink: )

Lukion jälkeen aion mennä yliopistoon lukemaan biologiaa. Olen pienestä asti ollut kiinnostunut luonnosta; pienenä keräsin kivien alta koppakuoriaisia hillopurkkeihin ym. Yliopistossa oppisi myös solukkoviljelemään kasveja. Lisäksi aion hommata monta terraariota talooni: Highland ja lowland terraario ja lisäksi vielä yksi terraario pihalle. Minisuota olen myös suunnitellut, paikka on jo tiedossa talon seinustalla. Jääkaapista löytyy pyöreälehtikihokin siemeniä joten kasvitkin olisi valmiina. Joskus hankin sinne myös kaikki suomalaiset yökönlehdet ja kihokit. Pihaan tulee lampi jossa kasvaa vesiherneitä.

Voiku olis jo oma talo... Sellanen iso omakotitalo ja iso piha... :roll:
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja Katie » 28 Tammi 2008, 18:05

Sebulon kirjoitti:Lukion jälkeen aion mennä yliopistoon lukemaan biologiaa. Olen pienestä asti ollut kiinnostunut luonnosta; pienenä keräsin kivien alta koppakuoriaisia hillopurkkeihin ym.

Niin muuten minäkin, keräilin vesimittareita ja leppäkerttuja ja heinäsirkkoja ja kaikkea :D Tällä hetkellä olen rakastunut vanhaan mikroskooppiin jonka löysin, kun mun oma on ollut vuosia kadoksissa :( Tällä hetkellä mie tosin olen suuntaamassa lääkikseen, mutta joku enemmän "luontobiologiavaihtoehto" on vaihtoehtona myös.

Ja sitten taas otsikon mukaiseen asiaan. Mulla ei tällä hetkellä ole suurempia kasvihaaveita kuin se, että nuo neljäkin nyt selviäisivät talvilevolta :lol: Tavoitteet matalalla siis. Olishan se tietysti kiva jos olis paljon erilaisia lihansyöjäkasveja, mutta mulla ei taida innostus kovin monen kasvin hoitoon kuitenkaan riittää.
Katie

ViestiKirjoittaja Epeli » 28 Tammi 2008, 19:39

Huomasin juuri lukemassani kirjassa 1000 puutarhaniksiä lihansyöjäkasvien kohdalla oman suon värkkäämis ohjeen :wink:
Epeli

ViestiKirjoittaja mustaleski » 28 Tammi 2008, 19:46

^kukahan mahtaa olla ko kirjan kirjoittaja ???
mustaleski

ViestiKirjoittaja Elivood » 28 Tammi 2008, 21:54

Niin, vinkkejä tännekki. heh heh hee, sellasen jos pihalle värkkäis, kyllä äiti ois sillo ilonen
Elivood
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maakari » 29 Tammi 2008, 14:31

Heti kun pikkusena jalat sain alle niin menin heti ilkosillaan [lähin naapuri puolen kilsan päässä(joskus muinoin)] kukkapuskia tonkimaan ampiaisista. Eihän sitä pistoja voinu olla saamatta.
Ja sitten myös kaikkia heinäsirkkoja ja kaiken maailman öttiäisiä purkkeihin pyydystäny.

Yhteen väliin keräsin perhosia jotka laitoin sellasiin kennoihin neuloilla ja nimesin.
Ja aina luonto ollut lähelläni. <3 :wink:

Niin no sellainen suo vois olla ihan mukava. Taino miksi sitä pihalle suota värkkäämään kun on omilla maillakin sellaset laajat suot. Saa nähdä suostuuko äitee sitten joskus.
Toivossa on hyvä elää.
Maakari

ViestiKirjoittaja Sebulon » 29 Tammi 2008, 16:17

Mä rakennan kesällä minisuon, maksoi mitä maksoi... :twisted:
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja Epeli » 29 Tammi 2008, 19:20

Valittujen palojenhan se :lol:

Ohjeet: "Tee minisuo pihalle. Kaiva aukealle, valoisalle paikalle noin 40 sentin syvyinen kuoppa, levitä sen pohjalle hiekkakerros ja vuoraa paksulla allasmuovilla.
Pistele valutusreikiä 40 sentin välein. Täytä kuoppa kalkitsemattomalla turpeella ja pidä huolta siitä, että suo pysyy jatkuvasti kosteana.
Minisuolla voit kasvattaa yökönlehteä ja kihokkia. Kokeile myös muita suokasveja." :wink:
Epeli

ViestiKirjoittaja Maakari » 29 Tammi 2008, 21:37

Saiskohan jonku "ei suomalaisen" lihansyöjäkasvin kasvamaan ulkona vuoden ympäri esim joku yökönlehden tai kihokin?
Vai lähteeköhän sellasesta kasvamaan sellanen hirmu joka syrjäyttää Suomen alkuperäiset lihansyöjäkasvit.
Toivossa on hyvä elää.
Maakari

EdellinenSeuraava

Paluu Kyselyt ja äänestykset