Kasviunelmia

Kyselyt ja äänestykset liittyen lihansyöjäkasveihin

Re: Kasviunelmia

ViestiKirjoittaja Petsku » 07 Heinä 2009, 08:31

Eniten tällä hetkellä haluaisin Nepenthes Albomarginatan. Sääli, ettei EP:ssä ole sitä, muuten olisin jo tilannut. Pitää kyllä ennen talvea tilata sieltä lisää kasveja, koska muuten joutuu odottamaan ensi kevääseen jos tulee himo keskellä talvea :/
Lihikseni, ks. Kasvatuslistani
Petsku

ViestiKirjoittaja jenna » 08 Heinä 2009, 14:02

minulla on kaksi N. albomarginataa (red plants). aika pieniä vielä mutta kuitenkin.
jenna

ViestiKirjoittaja Yatsuko » 08 Heinä 2009, 16:42

Jonkinmoista cephalotusta ja utriculariaa tässä himoitsen. Myös jotain erikoisempaa yökönlehteä. Missään en cephalotusta ole kyllä nähnyt, paitsi extreme plantsista. Tekisi mieli tilata jotakin, mutta ei ole ollut aikaisempia kokemuksia. :roll: Ja jos saisi vielä enemmän rahaa ja aikaa highland -terraario olisi kiva.
Yatsuko

ViestiKirjoittaja jenna » 08 Heinä 2009, 20:03

haluaisin vaikka mitä....
lähinnä eri nepentheksejä, cephalotuksia ja erilaisia kärpäsloukkuja. :mrgreen:
jenna

ViestiKirjoittaja ceadi » 09 Heinä 2009, 15:00

Minä haluan ehdottomasti cephalotuksen ja N. lowiin.
viewtopic.php?f=16&t=552 Kasvatuslistani
Olen kasvattanut lihiksiä niin kauan kuin muistan.
ceadi

ViestiKirjoittaja Jigsaw » 24 Elo 2009, 19:43

Haluan monipuolisesti kaikkia itseäni kiinnostavia lajeja, jos minulla löytyy niiden menestymiselle edellytyksiä.
Lihislista
"Aina oppii jotain uutta."
Jigsaw

ViestiKirjoittaja snowwie » 03 Syys 2010, 19:04

Tällä hetkellä nämä kolme :) Täpliä, raitoja ja kontrastisuutta! Nepenthes spectabilis x N. aristolochioides, Nepenthes x Red Leopard ja N. mikei

Kuva Kuva http://i820.photobucket.com/albums/zz13 ... 010037.jpg
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja Liutti » 03 Syys 2010, 21:56

Tää ei välttämättä liity ihan pelkkiin kasveihin, mutta tällä hetkellä haluaisin tehdä yhden oikeasti ison terraarion hienoksi, jonne laittaisin ainakin nepit, Genliseat ja vesiherneet. Siten saisin kolmesta pienemmästä terrasta vähennettyä ainakin yhden tai hyvässä lykyssä kaksi.
Itse kasviunelmia ei itse asiassa tällä hetkellä ole, ja vaikka olisiki, ei oikeastaan aika riittäisi enää (eikä tilakaan..).
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja snowwie » 03 Syys 2010, 22:15

Liutti kirjoitti:Tää ei välttämättä liity ihan pelkkiin kasveihin, mutta tällä hetkellä haluaisin tehdä yhden oikeasti ison terraarion hienoksi, jonne laittaisin ainakin nepit, Genliseat ja vesiherneet. Siten saisin kolmesta pienemmästä terrasta vähennettyä ainakin yhden tai hyvässä lykyssä kaksi.
Itse kasviunelmia ei itse asiassa tällä hetkellä ole, ja vaikka olisiki, ei oikeastaan aika riittäisi enää (eikä tilakaan..).

Mullakin olisi haaveena joku kaksmetriä leveä terra :mrgreen: Ah, mutta mille pöydälle sen sitten pistäisi :''D
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja Jigsaw » 03 Syys 2010, 23:14

Haaveena seinän kokoinen terraario, johon paljon parhaimmassa loistossaan olevia kannukasveja, helejä ja vesiherneitä :D
Lihislista
"Aina oppii jotain uutta."
Jigsaw

ViestiKirjoittaja ceadi » 04 Syys 2010, 08:41

Itelläni edelleen haaveena N. lowii ja myös N. aristolochioides. :D
viewtopic.php?f=16&t=552 Kasvatuslistani
Olen kasvattanut lihiksiä niin kauan kuin muistan.
ceadi

ViestiKirjoittaja snore » 04 Syys 2010, 18:41

Jigsaw kirjoitti:Haaveena seinän kokoinen terraario, johon paljon parhaimmassa loistossaan olevia kannukasveja, helejä ja vesiherneitä :D

Jonnekin huoneen nurkkaan lattiasta kattoon terra :P Mulla olisi semmonen hurja unelma että olisi joku 1000litranen akva jossa isoja kaloja, akva seinän vierustas ja seinälle kallioseinämä josta vesi valuu akvaan ja seinämällä olisi jotain epifyytti kasveja "kivenlohkareilla". Ehkä sitten joskus kun voitan lotossa.. Varmaan eka pitäs ruveta lottoamaan :roll: :mrgreen:
snore

ViestiKirjoittaja janiO » 05 Loka 2010, 18:22

Itsekkin tahtoisin laajan skaalan erilaisia neppejä. Yksi yleinen neppi, jonka tahtoisin on Nepenthes x hookeriana (jota en ikävä kyllä ole jostain syystä koskaan hankkinut, vaikka hinnaltaahan kyseessä on yksi halvimpia neppejä).
Harvinaisimmista nepeistä varmaan esim. Nepenthes sibuyanensis, N. hamata ja N. lowii kiinnostaisivat, vaikka kaikki nepit ovat tervetulleita vaatimattomaan terraariooni.

HUOM! Itselläni olisi (Turussa) muuten yksi ylimääräinen pieni Cephalotus follicularis, jos joltain löytyisi extra N. hookeriana? :)
Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolution. Theodosius Dobzhansky (1973)
janiO

ViestiKirjoittaja Nokkahiiri » 06 Loka 2010, 20:28

janiO kirjoitti:HUOM! Itselläni olisi (Turussa) muuten yksi ylimääräinen pieni Cephalotus follicularis, jos joltain löytyisi extra N. hookeriana? :)

Aika hyvä vaihdokki - ihme jos ei joku tartu syöttiin ;).
Nokkahiiri

ViestiKirjoittaja snowwie » 06 Loka 2010, 21:25

Nokkahiiri kirjoitti:
janiO kirjoitti:HUOM! Itselläni olisi (Turussa) muuten yksi ylimääräinen pieni Cephalotus follicularis, jos joltain löytyisi extra N. hookeriana? :)

Aika hyvä vaihdokki - ihme jos ei joku tartu syöttiin ;).

Pakkassää ei houkuttele :mrgreen:
snowwie
Valvoja

EdellinenSeuraava

Paluu Kyselyt ja äänestykset