Suurin ja pienin kannusi?

Kyselyt ja äänestykset liittyen lihansyöjäkasveihin

Suurin ja pienin kannusi?

ViestiKirjoittaja snowwie » 15 Kesä 2009, 17:35

Mielestäni foorumillla on liian vähän tälläisiä kyselyitä ;) Tuli vain mieleen kun muiden neppejä katselin, että minkäköhän kokoisia neppejä tämän foorumin kayttäjät oikein piillottelevat : )
Koon/pituuden pistäminen olisi enemmän kuin sallittua. Voisin tuosta pienimmästä kannusta sanoa ettei otettaisi niitä ''littanakannuja'' mukaan jotka eivät ole saaneet nestettä ja ilmaa sisälleen. Itsellänikin niitä on paljon mutta tuo pienin on jo pullea joten itse laskisin sen pienimmäksi.

Suurin - Kuva
Itselläni suurin kannu on melko vanha, läppä kun jo kuivunut. Pituus n.5,5cm

Pienin- Kuva
Yhden pistokkaistani tekemä ensimmäinen kannu. Olen hyvinylpeä :mrgreen: Pituus 7mm

Kaikki vain postailemaan kannujaan! :D (Pahoitteluni niille joilla ei ole kannukasveja)
snowwie
Valvoja

Re: Suurin ja pienin kannusi?

ViestiKirjoittaja Liutti » 15 Kesä 2009, 19:46

Kiva kysely. :---D

Pienin on mulla N. sanguinea 'black beauty':n alimpien, pienimpien lehtien tekemä kannu. n. 5 mm. ;D Hurjaa.

Kuva

Suurin on (tällä hetkellä, pari uutta neppiä juuri tulossa, enkä niiden kannuista tiedä) N. x ventratan joku aika sitten tekemä kannu, vajaa 14 senttiä. Kuvan mitta on vähän vinossa, sen takia näyttää vajaa 13 senttiä. : ))

Kuva
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja snowwie » 16 Kesä 2009, 20:52

No joo vähänkö iso! :mrgreen: Alkaisipa omakin neppini tekemään tuollaisia yli 10cm kannuja kun on päässyt tuon pikku-neppi-vaiheen ohi : D
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja Sebulon » 17 Kesä 2009, 10:24

Vähän vaikee vastata tähän suoraan, kun eri lajeilla on niin erikokoiset kannut. Omalla ampullariallani on mielestäni valtavat kannut, niihin mahtuisi joku suht. iso linnun muna sisälle. Kokeilin, ei aivan kananmuna mennyt. :) Mutta ne on kuitenkin aina jonkun verran matalampia kuin ventratan kannut.
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja Nokkahiiri » 21 Kesä 2009, 11:13

Mun kannukasvit ovat vähän vaatimattomia. En taida olla suuri neppi-guru, mutta laitetaanpa pari kuvaa:

Kuva
Tässä on mun isoin kannu. Mittaa pohjasta läpän yläreunaan on 12 cm.

Kuva
Ja pienin kannu on (heko heko) vähän aiheen vierestä, ja ei ihan täysikasvuinenkaan, mutta on ihan pakko laittaa kuva tähän :mrgreen:
Oliskohan tuolla kannunalulla pituutta 4mm. Jännityksellä odotan että milloin kannu aukeaa. Kovin isoksi se tuskin kasvaa.

Toinen cephan pistokas näyttää aloittavan heti pelkkien kannujen tekemisen. Kaksi muuta tekevät enemmän tavallisia lehtiä.

Sebulon kirjoitti:...Omalla ampullariallani on mielestäni valtavat kannut, niihin mahtuisi joku suht. iso linnun muna sisälle. Kokeilin, ei aivan kananmuna mennyt. :) Mutta ne on kuitenkin aina jonkun verran matalampia kuin ventratan kannut.

Se on kyllä tosi iso ampullaria :shock:. Mun ampullaria kituu liian pienessä ilmankosteudessa. Tekee kannuja taas vaihteeksi, mutta on se vähän ressukka.
Nokkahiiri

Paluu Kyselyt ja äänestykset