Unia lihansyöjäkasveista?

Kyselyt ja äänestykset liittyen lihansyöjäkasveihin

Unia lihansyöjäkasveista?

ViestiKirjoittaja Liutti » 01 Elo 2009, 13:20

On pitänyt tehdä jo aiemmin tällainen aihe, mutta tulee vasta nyt.

Elikkä otsikon mukaisesti, oletteko nähneet unia lihansyöjäkasveista? Ihan mitä vain, mikä liittyy lihansyöjiin.

Itse olen nähnyt kaiken näköisiä unia, jotkut tosin ovat päässeet unohtumaan. Tässä nyt pari:

Ehkä kuukaus tai kaksi sitten näin sellaisen unen, että aamulla herätessäni kaikki lihansyöjäni terraariossa (jostain syystä kaikki paitsi D. capensis 'alba') olisivat mustuneet ja mädäntyneet pystyyn. Aamulla kun heräsin oikeasti, olin ihan varma, että olen ihan ilman lihansyöjiä ja nousin äkkiä tarkistamaan asiaa. :mrgreen:

Viime yönä näin taas ihan kummallisen unen, joka liittyi myös tähän foorumiin. Oltiin kai tekemässä jotain kimppatilausta Extremelle, ja halusin itse jonkun vedessä elävän vesiherneen (joita oli unessa Extremellä ihan hirveästi..). No joku muu sitten sanoi, että haluaisi yhden toisen samanlaisen, ja Sebulon sitten kertoi siitä vähän tietoa. Kuten Extremen kuvassakin, sen varsi hohti sinisenä pimeässä. o__o Sebulonin sanojen mukaan se on erikoistunut elämään _peräkärryissä joten sitä tulisi pitää pimeässä. XD

Näitä kirjoittaessani muistui mieleen myös joku vähän aikaa sitten näkemäni uni, missä kaikki paitsi yksi kukkavarrellisista D. paradoxistani oli kuivunut pikkuhiljaa ruskeiksi. Luultavasti tämä sen takia, että pienin ja heikoin niistä oikeasti tekikin niin. :roll: Samassa unessa myös rakentelin päivää ennen jotain hienoa terran tyylistä, missä olin juuri upottamassa ruukkuja sinne terran alustaan.. :'D

Onko joku muukin nähnyt vastaavia tai jotain ihan erilaisia unia lihiksistä?
+ Lihisporukka
Liutti

Re: Unia lihansyöjäkasveista?

ViestiKirjoittaja Hohhoi » 01 Elo 2009, 16:13

Liutti kirjoitti:Viime yönä näin taas ihan kummallisen unen, joka liittyi myös tähän foorumiin. Oltiin kai tekemässä jotain kimppatilausta Extremelle, ja halusin itse jonkun vedessä elävän vesiherneen (joita oli unessa Extremellä ihan hirveästi..). No joku muu sitten sanoi, että haluaisi yhden toisen samanlaisen, ja Sebulon sitten kertoi siitä vähän tietoa. Kuten Extremen kuvassakin, sen varsi hohti sinisenä pimeässä. o__o Sebulonin sanojen mukaan se on erikoistunut elämään _peräkärryissä joten sitä tulisi pitää pimeässä. XD

Hyvä uni! :mrgreen: :mrgreen:

Itse en ole nähnyt.
Hohhoi

ViestiKirjoittaja Sebulon » 01 Elo 2009, 19:52

Liutti kirjoitti:Viime yönä näin taas ihan kummallisen unen, joka liittyi myös tähän foorumiin. Oltiin kai tekemässä jotain kimppatilausta Extremelle, ja halusin itse jonkun vedessä elävän vesiherneen (joita oli unessa Extremellä ihan hirveästi..). No joku muu sitten sanoi, että haluaisi yhden toisen samanlaisen, ja Sebulon sitten kertoi siitä vähän tietoa. Kuten Extremen kuvassakin, sen varsi hohti sinisenä pimeässä. o__o Sebulonin sanojen mukaan se on erikoistunut elämään _peräkärryissä joten sitä tulisi pitää pimeässä. XD
Mahtava uni! :mrgreen:

Mä näin kerran sellasta unta, noh tästä alkaa:

Mä olin lomailemassa jossain todella lämpimässä paratiisissa. Siellä oli vaikka kuinka paljon hiekkarantaa ja vesi oli aivan turkoosin väristä. Palmujakin sielä kasvoi. Noh, mä kävelin siellä rannalla ja yhtäkkiä joukko jotain tanssijoita alko tanssia mun ympärillä. (Niillä kaikilla oli sellanen palmunlehdistä tehty hame, miehillä housut.) hetken tanssittuaan ne alko osoittelemaan yhtä rakennusta, ja ne vei mut sinne. Siellä oli sellanen iso halli, joka oli täynnä kaikenlaisia Heliamphoroita! Niitä oli aivan sairaasti! Mä olin aivan onnessani, enkä osannu päättää mitkä mä haluaisin. Sitten yks niistä tanssijoista tuli tosi vakavan näkösenä mun luo, ja sano että jonkun enteen mukaan niiden on pakko antaa "tämä lahja" mulle. Se anto sellasen pienehkön paketin, jonka kyljessä oli jonkun kihokin kuva. Noh, mä avasin sen paketin ja sieltä paljastui sellanen tosi omituisen näkönen kihokki. Mukana oli hoito-ohjeet, nimellä Drosera manai. Sitten mä heräsin. :) Kuten arvata saattaa, tällaista lajia ei tietääkseni ole olemassa, enkä ole löytänytkään netistä.
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja Liutti » 01 Elo 2009, 20:52

Hahah. XD Drosera manai.. :--D

Kerran näin myös sellaista unta, että kävelin ihan normaalilla koirien lenkillä tuolla pikkuteillä. Kattelin siinä sitten ympärilleni ja siinä asfalttitien varressa kasvoi Drosera prolifera. Tämäkin tuntui niin todentuntuiselta että seuraavana päivänä oli pakko mennä sinne samaan paikkaan kävelemään koirien kanssa ja tähyilemään tienreunoille, mutta yllätys yllätys, ei siellä mitään ollut. :mrgreen:
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja lihis14 » 02 Elo 2009, 10:17

Liutti kirjoitti:Hahah. XD Drosera manai.. :--D

Kerran näin myös sellaista unta, että kävelin ihan normaalilla koirien lenkillä tuolla pikkuteillä. Kattelin siinä sitten ympärilleni ja siinä asfalttitien varressa kasvoi Drosera prolifera. Tämäkin tuntui niin todentuntuiselta että seuraavana päivänä oli pakko mennä sinne samaan paikkaan kävelemään koirien kanssa ja tähyilemään tienreunoille, mutta yllätys yllätys, ei siellä mitään ollut. :mrgreen:

Näin itse tässä jokin aika sitten unta että kävelin jossain päin Turkua ja oli ilta ja pimeä niin monien talojen parvekkeilla näkyi kasvavan valtavia neppejä :mrgreen: Ja mullakin on ollut sellainen uni joskus (mikä ei kyllä liity linhansyöjäkasveihin) että olen siinä unessa nähnyt jotain ja sitten herättyäni olen mennyt katsomaan onko se oikeasti olemassa minkä näin siinä unessa :)
lihis14

ViestiKirjoittaja Justus » 02 Elo 2009, 12:12

Kerran tai pari olen nähnyt unen, että kaikki lihansyöjäkasvit ovat kotona kuolleet syystä tai toisesta, mutta en mitään kummempia.

Tuo on aika hupaisa tuo peräkärryelämään sopeutunut vesiherne :) Mahtaa olla kasvin evoluutio ottanut aimo harppauksen, kun se on ehtinyt sopeutua tuollaiseen elinympäristöön.
Justus

ViestiKirjoittaja snowwie » 26 Syys 2009, 11:41

Näin jossain alkuviikosta sellaista untä että mentiin äiskän kanssa jonnekkin tavalliseen markettiin ihan huvikseen, ja siellä oli nepeille ihan omat isot hyllyt. Meikä oli ihan kikseissää että jees! Kaikkien kasvien kannut oli yli metrin korkeita :o Sit mä vaan sanoin äiskälle että ''munkin kasvista tulee tollanen!!!'' Mä osin yhtä riippuvaa rafflesianaa jolla oli myös jonkun metrin korkuset riippuvat kannut. Vähän creepy jos olis oikeesti metrin korkusia.

Jaa viime yönä näin että menin kukkakauppaan ja siel oli myynnissä tosi isoja cepha rykelmiä. Ne oli tosi leveissä ruukuissa, että just ja just sai kädet sellaisen ympärille. Että tälläistä :D
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja jenna » 19 Loka 2009, 10:09

Tää ei oo kyl uni mut ajattelin kertoo kuitenkin kun mun serkku näki mun lihansyöjäkasvit ja kerroin sille sitte että miten isoiksi kannut voi kasvaa ja se veti siitä sitten omat johtopäätöksensä eli:
Kun ne kannut on sellasia isoja niin sitten ne leijailee meidän olohuoneessa ja kun äitini on menossa tv:n luokse kahvikupin ja kinkkuvoileivän kanssa niin olohuoneesta kuuluu vaan HAUM HAUM! ja äitini kahvikuppi ja kinkkuvoileipä ovat poissa ja kun minä taas kävelen olohuoneeseen niin kaikki kannut kumartavat minulle.
Menee taas lastenohjelma puolelle mut olis kyl kiva jos noin olisi. :mrgreen:
jenna

ViestiKirjoittaja snore » 20 Loka 2009, 13:35

Näin viime yönä ekaa kertaa lihiksestä unta! :D Olin akvaariokaupassa hankkimassa uusia kaloja kun näin mielettömän kauniin nepin yhden IIIIISON akvaarion päällä paistattelemassa valoa monimetallivalojen alla. Sillä nepillä oli siniset kannut :mrgreen: eikä se mikään iso ollut...
snore

ViestiKirjoittaja snowwie » 20 Loka 2009, 13:45

snore kirjoitti:Näin viime yönä ekaa kertaa lihiksestä unta! :D Olin akvaariokaupassa hankkimassa uusia kaloja kun näin mielettömän kauniin nepin yhden IIIIISON akvaarion päällä paistattelemassa valoa monimetallivalojen alla. Sillä nepillä oli siniset kannut :mrgreen: eikä se mikään iso ollut...

Siniset kannut olis tosiaankin hienonnäköiset :__D
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja Jigsaw » 20 Loka 2009, 16:44

Mä olen kerran nähnyt unen nepistä jolla oli läpikuultavat kannut joista näki selvästi sen kannun sisällön. Tuskin sellaista kuitenkaan oikeasti on olemassa.
Lihislista
"Aina oppii jotain uutta."
Jigsaw

ViestiKirjoittaja Kayuu » 01 Joulu 2009, 19:10

Mainio tuo Liutin utricularia-uni :D

Itse näin toissayönä unta jossa olin ostoksilla kaupungilla. Päätin perinteisesti mennä tsekkaamaan Plantagenin lihislaarin tarjonnan, mutta Plantagenille saavuttua jostain syystä kiinnitin entistä enemmän huomiota ovenpielukseen. Siihen oli liimattu lappu jossa luki: "Hei sinä tarkkasilmäinen ja onnekas Plantagenin asiakas! Olet juuri löytänyt ohjeen kuinka pääset Plantagenin erikoispäiville, joilla on tällä kertaa teemanaan tarjota tietoa lihansyöjäkasveista, esittelyjä näistä, sekä tietenkin mahdollisuuden ostaa eksoottisempia ja erikoisempia lihansyöjäkasveja! Kävele vain suu auki liikeeseemme niin olet päässyt erikoisosastollemme! Mukavia hetkiä!"
Tietenkin innostuneena suorastaan juoksin suu auki liikkeeseen sisälle. Kun olin sisällä plantagenin rakennus oli muuttunut laseiltaan mustaksi, sekä sisällä oli hämärää. Useissa pisteissä oli lihansyöjäkasveja spottivaloissa, joista mieleen jäi parhaiten varmaankin Nepenthes sibuyanensis, -lowii, -bellii, -bicalcarata, sitten Cephalotus follicularis joita oli suuri tiskillinen eri koko ja hintaluokissa. Myös jättiutricularia osasto pilkisti jostain muiden tiskien takaa mutta kun aikani ostoksilla olemiseen oli vähissä rupesin ravaamaan nepenthes-, ja cephalotus-hyllyjä läpi.. Juuri kun olin ostoskärri täynä kurvannut kassalle jossa oli suuri kärpäsloukku kassapalvelijana heräsin kännykkäni sointiin.. :lol:
Kayuu

ViestiKirjoittaja Petsku » 02 Touko 2010, 11:07

Näin viime yönä unta, että olin jossain lihiksiä myyvässä kaupassa ja siellä oli myytävänä Nepenthes Madagascariensis :mrgreen: Hintaa oli 50 euroa, joten jätin ostamatta. Tosin siinä ei ollut yhtään kannua ja ajattelin kinuta alennusta sen vuoksi :P
Lihikseni, ks. Kasvatuslistani
Petsku

ViestiKirjoittaja vixu00 » 18 Tammi 2014, 09:17

Herättelen tämän topicin eloon, nimittäin viimme yönä näin unta lihiksistä. Jäi kai tuo Plantagen eilisestä mieleen, niin näin sellasta unta, että menin Vaasan Plantageniin. En tiedä, mutta jotenkin koko mun luokka oli siellä Planttiksessa ;-D Ja sitten mä menin sinne lihisten osastolle, ja siellä oli ihan hirrvee määrä cephoja! Näpsin kuvia mun kännyllä ja kehuskelin että oon varmaan eka joka laittaa tänne foorumille kuvia niistä. Sitte mä jotenki kuvittelin et me oltiin koululla jnejne... Sitte heräsin. Ja mä kun olin niin varma, että koko uni oli totta! Tuntu niin todelliselta, mutta sen siitä saa kun haaveilee Plantagenin lihiksistä! :D
"Kaikkeen sitä törmääkin."
Kasvatuslista
vixu00

ViestiKirjoittaja Petsku » 20 Tammi 2014, 10:47

Hehe :mrgreen: Hauska uni.
Lihikseni, ks. Kasvatuslistani
Petsku

Seuraava

Paluu Kyselyt ja äänestykset