Unia lihansyöjäkasveista?

Kyselyt ja äänestykset liittyen lihansyöjäkasveihin

Re: Unia lihansyöjäkasveista?

ViestiKirjoittaja najadi » 20 Tammi 2014, 16:48

Minä sai nuneni varmaankin tästä topikista... En ole koskaan ennen nähnyt unia lihiksistä, mutta kun eilen luin tätä ketjua, niin eiköhän alkanyt yöllä tunkea lihiksiä uniinkin.

Olin siis jossain laboratoriohuoneessa tms, valkosessa huoneessa jossa oli jotain luokkahuonehömppää siellä täällä, ja yhdellä seinustalla kaapisto jossa oli koeputkia sun muuta labrakamaa. Sen vieressä oli jonkinlainen pyramidin mallinen taso, jonka portailla oli sekalaisia kasveja, ja ylimmällä tasolla pieni, läpinäkyvä muovilaatikko jossa oli sarroja semmosissa "peukalon kokosissa" ruukuissa. Kasvit itse olivat suunnilleen samaa kokoa. Huomasin, että laatikossa kasvoi paljon rikkaruohoja, joten nostin sen alas nyhtääkseni ne pois. Sitten työnsin sormeni yhteen ruukkuun, ja harmittelin Snowwielle (kyllä vain, Snowwie oli mukana unessa :mrgreen: ) että kukaan ei ollut vaivautunut kastelemaan niitä. Yhdessä sitä siinä ihmeteltiin ja sitten hän haki vettä kylpyankan näköisellä mukilla. Minä jäin kastelemaan sarroja, ja Snowwie alkoi raivata pöydältä akvaariotarvikkeita. Sitten yksi lahoa kantoa muistuttava akvaariokoriste putosi lattialle (en tiedä pudottiko Snowwie sen vai putosiko se omia aikojaan), mutta joka tapauksessa se meni sievästi keskeltä halki - ja sen sisältä alkoi vilistä sadoittain pieniä muurahaisia jotka alkoivat nopeasti vallata koko huoneen lattiaa. Sarrat unohtu siinä vaiheessa täysin, ja me loikattiin kumpikin lähimmän pulpetin päälle. Ja sitten heräsin siihen, että mun koirani tuijotti mua lähietäisyydeltä ja sen viiksikarvat kutitti mun naamaani.

Vaistomaisesti tarkoistin, näkyykö sängyllä muurahaisia... Onneks ei näkynyt!
najadi

ViestiKirjoittaja snowwie » 20 Tammi 2014, 18:32

Heheh, olen päässyt sabotoimaan najadin unia :mrgreen: Mulle ei itelleni tuu nyt mitään mieleen kun en oo ainakaan viikkoon nähny mtn unia... Hmmm. Teenköhän ens yönä najadit? :--D
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja najadi » 20 Tammi 2014, 23:15

Sepä oliskin hauska sattuma!

No, vuoroin vieraissa..?
najadi

ViestiKirjoittaja snowwie » 27 Helmi 2014, 23:39

Viime yönä näin sellasta unta että ajelin äipän autolla hesassa ja sit vaan käppäilin kaduilla. Kunnes sitten satuin kulkemaan jonkun kauppahallin ohi ja näin että siellä on kukkamessut! No menin sinne ja oli laareja jossa oli kasveja ja siellä oli neppejäkin! Sit totesin jollekin englantilaismammamyyjälle "this is Nepenthes grandulifera!!! :o ". Sit yläpuolella oli taulu jossa luki että kasvit ovat EPn exportteja. Hintapolitiikka oli sit ihan kamala. Grandulifera maksoi 283€ ja hamata 500€.

Hömmmhm. :mrgreen:
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja vixu00 » 28 Helmi 2014, 08:40

Oli kyllä kasveilla hintaa! :lol: Mäkin näin muutamia päiviä sitte unta lihiksistä, johon liittyi salkkarit. (Eli jos ei tunne salkkareiden hahmoja, ette ymmärrä mitään)

Severillä oli sellanen tavallinen akvaario, mihin se oli päättäny laittaa kasvamaan lihiksiä. Siel terrassa oli perus ventrata, Soperi ja sitte yks sellanen hienon näkönen neppi (Jonka lajia en muista, muistaakseni Petskulla oli sellainen, vihreä-musta neppi?) Ja jostain ihmeen syystä, Isabella ja Sebastian halus tuhota ne Severin lihikset. Muistaakseni ne jäi kerran kiinni siitä ku ne tunkeutu Sievisille, mutta ne pääsi uudelleen tuhoreissulle. En muista sitten, että tuhosiko Sebu ja Isabella ne, mutta se Severin kaveri (vai onkse sen tyttöystävä :'D) Kaisla anto sille sitte hookerianan. Mä en ymmärrä mistä toi Salkkari pompotus tuli, kun en oikeastaan enää seuraa koko sarjaa (eli en pysy jutuissa mukana). Toivottavasti saitte jtn järkee tosta tekstistä, näin mun unissa. :D
"Kaikkeen sitä törmääkin."
Kasvatuslista
vixu00

ViestiKirjoittaja Petsku » 03 Maalis 2014, 13:03

Mä näin joskus unta Nepenthes Madagascariensiksesta. En ollut mitenkään haaveillut tai miettinyt kyseistä kasvia ja ihmetytti herättyäni, että sellainen on oikeasti olemassakin.
Lihikseni, ks. Kasvatuslistani
Petsku

ViestiKirjoittaja najadi » 28 Huhti 2014, 21:49

Jep jep... näin taas yhden älyvapaan lihisunen.

Mulla oli yksi aikuinen B52-loukku ruukussa. Siinä oli kymmenkunta kirkkaanpunaista ansaa, sellaista sarjakuvamallista millä on ihan hampaat ja kaikki. Olin saanut kiinni jonkun ison koppakuoriaisen, noin tuuman mittaisen, ja ajattelin antaa sen loukulle. Mutta joka ikinen ansa vetäytyi kauemmaksi ötököstä kuin kauhistuneena, ja kun yritin ottaa yhdestä ansasta kiinni, koko kasvi nousi juuriltaan ja lähti kipittämään karkuun kuin hämähäkki. Siinä minä sitten ajoin kärpäsloukkuani takaa, kun se viipotti juuret jalkoinaan pitkin kaapinalusia ansat perässään hulmuten.

Ja sitten herätyskello soi ja uni jäi kesken.

*huoh*
najadi

Edellinen

Paluu Kyselyt ja äänestykset