Mikä harrastuksessa kiehtoo?

Kyselyt ja äänestykset liittyen lihansyöjäkasveihin

Mikä harrastuksessa kiehtoo?

ViestiKirjoittaja Kayuu » 01 Joulu 2009, 07:40

Sainpa tässä unenpöpperössä aamulla sellaisen hassun kohtauksen että rupesin pohtimaan mikä tässä harrastuksessa on sellaista että se kiehtoo? Ajattelin että jos vaikka luettelisitte kolme suurinta omaa tekijää tärkeysjärjestyksessä jotka tätä harrastusta saavat toteuttamaan.

Omat syyni:
1. Kasvit, saa nähdä kun kasvavat, näiden valokuvaus ja ehkäpä tieteellisten analyysien tekeminen kasvien saalistuksesta ja siihen liittyvistä reaktioista.
2. Yhteisöllisyys! Mikä se olisikaan mukavampaa kun näyttää kuvia kasveistaan muille harrastajille, jakaa suunnitelmia kasvatukseen ja kasveihin liittyen ja vaikka muuten vaan höpistä kun todennäköisesti monilla lihansyöjäkasviharrastuksen pariin ajautuneilla on monia yhteisiä luonteenpiirteitä?!
3. Ehkäpä hitusen yhteisöllisyyden alaluokkaan kuuluvana, mahdollisuus oppia uutta näistä kasvimaailman ihmeistä toisilta ja tutustua muihin ihmisiin tämän harrastuksen kautta.
Kayuu

Re: Mikä harrastuksessa kiehtoo?

ViestiKirjoittaja Justus » 01 Joulu 2009, 16:11

1. Kasvit ja luonto yleensäkin ovat kiinnostaneet aina. Lihansyöjäkasvit erikoisine elintapoineen olivat siis hyvin helppo ja luonnollinen kohde kiinnostua.

2. Kasvun seuraaminen ja sitä kautta saadut (mahdolliset) onnistumisen tunteet vaikkapa kukinnan tai uusien pyyntielinten ilmestymisen kautta. Myös saalistamisen seuraaminen on tietysti mielenkiintoista.

3. Muiden kokemuksista lukeminen ja niiden vertaaminen omiin kokemuksiin.
Justus

ViestiKirjoittaja neville160 » 01 Joulu 2009, 16:15

1. Se on niin hienon näköistä, siistiä ja outoa kun ne saalistavat :lol:

2. Niiden elossapidon haasteellisuus :oops:

3. Itseänikin kiinnostaa paljon kasvit ja luonto ;)
neville160

ViestiKirjoittaja Sebulon » 01 Joulu 2009, 16:29

Itse olen ollut jo pienestä astri kiinnostunut luonnosta. Pienenä keräsin ötököitä hillopurkkeihin ja kasvatin toukista perhosia. Sitten keräsin vesi-ötököitä. Ötököiden ja eläinten mielenkiinto alkoi kuitenkin äkisti hiipua, kun löysin lihansyöjäkasvit. :) Se on vaan niinj ännittävää nähdä mitä kaikkea luonto pystyy rakentamaan ja kuinka älykästä kyseinen suunnittelu on.

Itse lihansyöjäkasvi harrastuksessa tietysti kiehtoo kasvien mielenkiintoinen ulkonäkö, poikkeavat piirteet muista kasveista kuten saalistuselimet ja hyönteisten hyödyntäminen, kasvien monimuotoisuus ym.

Lisäksi kasveja on hauska risteytellä keskenään. Aion tehdä oikein matemaattisia tutkimuksia P.laueana:n värin periytymisestä, kun risteytin sen P.emarginata:n kanssa. Sitä voi sitten päätellä mikä ominaisuus on resessiivinen, mikä dominoiva ja kaikkea sen sellaista. Hauskaa hommaa ja vielä mielenkiintoista!
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja Jigsaw » 03 Joulu 2009, 21:10

1. Se että ne eivät ole vain sellaisia 'tavallisia' kasveja. :D
2. Yhteisöllisyys ja kokemuksista kertominen ja lukeminen.
3. Olen ehkä hieman tiedemies tyyppinen henkilö ja pidän siksi erikoisista kasveista
4. Kasvin kasvamisen seuraaminen ja kasvin lisääminen.
5. Mahdollisuus tehdä omia hybridejä(jos on tarpeeksi omia kasveja :oops: )
6. Kasvien ansat ovat vain niin kauniita, varsinkin kihokkien ansat :D
7. Laaja lajien ja hybridien kirjo
Siinä kai ne jotka nyt mieleen tuli :D
Lihislista
"Aina oppii jotain uutta."
Jigsaw

ViestiKirjoittaja keijonen » 21 Kesä 2013, 23:43

Se että lihansyöjäkasvit ovat eläimellisiä kasveja. Ja luen ne omiksi lemmikeikseni.

Edit: Mun pitää päivittää tätä. Yhteisöllisyys on tosi iso osa tätä harrastusta. Foorumilla on mukavia tyyppejä joiden kanssa voi höpötellä niitä näitä (ja ehkä joskus jopa niistä lihiksistäkin.. :mrgreen: ) Lihisfoorumi on myös osa mun päivittäistä arkea, tsekkaan joka päivä somet ja sähköpostin, ja foorumi kuuluu siihen syssyyn. Ei tää harrastus ois ollenkaan samaa jos ei olisi jotain paikkaa missä jakaa asioita ja keskustella. Peukut tälle paikalle!
Jigsaw kirjoitti:3. Olen ehkä hieman tiedemies tyyppinen henkilö ja pidän siksi erikoisista kasveista

Mulla sama, kaikki normista vähänkään poikkeava kiinnostaa!
Viimeksi muokannut keijonen päivämäärä 09 Heinä 2014, 22:55, muokattu yhteensä 2 kertaa
Why does it feel so good, so good to be bad?
Rehut
keijonen

ViestiKirjoittaja Reaalimarket.fi » 12 Kesä 2014, 21:30

Harrastuksessa kiehtoo se, että ne toimivat luonnollisina kärpäsansoina. Tämä on ehdottomasti suurin syy ja sopii yritykemme imagoon täydellisesti. On myös mukava olla jotain elävää (tuntuu eläväisemmältä kuin muut kasvit) ja kasvavaa ympärillä. Kannukasvien kasvua on jostain syystä erityisen mukava seurata. Pienet vauvakannut ovat söpöjä :D
Laadukkaat ja perinteiset, luonnonmukaiset tuotteet Reaalimarketista:
https://reaalimarket.fi

Reaalimarketissa käyvät eurojen lisäksi Bitcoin, Litecoin, Peercoin ja Dogecoin.

Käytämme yrityksemme tiloissa hyönteisten pyydystykseen kannukasveja.
Reaalimarket.fi

Paluu Kyselyt ja äänestykset