Kiinnostus lopahtanut?

Tänne palaute foorumiin liityen

Re: Kiinnostus lopahtanut?

ViestiKirjoittaja snore » 18 Tammi 2011, 20:27

neville160 kirjoitti:Johtuu luultavasti paljolti siitä, että monilla on kasveja nyt talvilevolla, joten niistä ei ole oikein mitään infottavaa... Eiköhän aktiivisuus kasva taas keväällä. ;)

Kimppatilauksetki herää silloin henkiin xP
snore

ViestiKirjoittaja Liutti » 20 Tammi 2011, 18:12

Mulla on meneillään pieni kriisi näiden kasvien kanssa. Heräsin tässä vähän aikaa sitten terroja järjestellessä ja kasveja siirrellessäni, että näitä on kertynyt ihan tuhoton määrä. Keväällä ilmojen lämmetessä noin puolet rehuista lähtee myyntiin. Vielä vähän kysymysmerkkinä, mitkä. Kahteen terraarioon pitäisi kuitenkin kaikki mahduttaa, näin itselleni sanoin. :D
Eli ei siis kokonaan ole lähdössä, pientä jarrua vaan tällä suunnalla. Keskityn enemmän koiriin ja nukkeharrastukseen, ja aikaa pitää vähän rajata pois muualta. :)

edit 13.2.2011 / eipäs taida lähteäkään, kun hyvin pieni osa; sain uudella järjestelyllä mahdutettua kaikki kahteen terraarioon ja nyt on selkärangattomilla eläimillä sitten omansa. (:
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja hurtta » 20 Tammi 2011, 18:49

Minä voisin ehkä jotakin ostaa mutta katsotaan sitä keväällä ;)
hurtta

ViestiKirjoittaja snore » 20 Tammi 2011, 19:13

Juu, mäki voisin olla kiinnostunut nepeistä ja cephasta xP
snore

ViestiKirjoittaja ceadi » 20 Tammi 2011, 19:27

Mäkin voisin olla kiinnostunut jostain ;)
viewtopic.php?f=16&t=552 Kasvatuslistani
Olen kasvattanut lihiksiä niin kauan kuin muistan.
ceadi

ViestiKirjoittaja Jigsaw » 20 Tammi 2011, 20:11

Cephalotus follicularis ja Nepenthes ampullaria on pakko ostaa tänä vuonna kimppatilauksessa. :D
Viimeksi muokannut Jigsaw päivämäärä 21 Tammi 2011, 17:18, muokattu yhteensä 2 kertaa
Lihislista
"Aina oppii jotain uutta."
Jigsaw

ViestiKirjoittaja Liutti » 20 Tammi 2011, 21:17

Tähän ei sitten jatketa tän jälkeen enää tätä.. Heitän keväämmällä myynti-ilmon, mistä voi sitten kysellä tarkemmin. Enkä mä tosiaan nyt läheskään kaikkea myy.

Sanotaan kuitenkin sen verran, et cepha ei lähde minnekään ja neppejä varmaan tosi vähän, koska niillä on kokonaan oma terra, minne mahtuu just sopivasti kaikki nepit, eikä ko. terra muille lihiksille oikein sovi. Lähtee ainakin osa kihokeista, melkein kaikki vesiherneet ja genliseat ja jotain muutakin varmaan. Mutta katsellaan sitä tosiaan myöhemmin..

(ja eikä näytä kovin epäaktiivisilta foorumilla kävijöiltä porukka, yhessä illassa neljä vastausta jo tähän "mäkin voin ostaa, mäkin voin ostaa" :mrgreen: )
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja Nokkahiiri » 21 Tammi 2011, 10:06

Mulla on lopahtanut keskustelu, ei kiinnostus.
Ollut kaikkea muuta kiirettä olevinaan. Eikä aina oikein irtoa mitään älykästä kommenttia muutenkaan.

Mutta olen kyllä lueskellut foorumia säännöllisesti.

Liutti kirjoitti:.... pieni kriisi näiden kasvien kanssa. ... että näitä on kertynyt ihan tuhoton määrä.
Eli ei siis kokonaan ole lähdössä, pientä jarrua vaan tällä suunnalla.

Pari vuotta sitten mä löin jarrua, kun huomasin että haluan hankkia suunnilleen kaikki lihikset mitä maailmalta löytyy :D. Päätin että keskityn pitämään silloisia hengissä, enkä hanki uusia.
Päätös piti aika hyvin: pari vaihtaria tuli tehtyä, ja Plantagenista hommasin vain 2 rehua. Ja lihisporukka on pysynyt myös aika hyvin hengissä, vaikka tuohon väliin osui muutto toiselle paikkakunnalle kesken talvipakkasia.

Mutta nyt keväällä aion hommata lisää ainakin yökönlehtiä, ehkä jotain muutakin pienikokoista, jos harkintakyky alkaa pettämään.

Ja kyllä, minäkin olen kiinnostunut muutamista Liutin rehuista :mrgreen:.
Nokkahiiri

ViestiKirjoittaja Jigsaw » 21 Tammi 2011, 17:16

Itse yritän nyt käyttää nykyisen terraariotilan mahdollisimman hyvin käyttöön ja ostaa vain mielestäni kauniimpia kasveja mitä on tarjolla.
Lihislista
"Aina oppii jotain uutta."
Jigsaw

ViestiKirjoittaja hurtta » 21 Tammi 2011, 18:58

Kyllä täällä näköjään porukkaa käy :D ,oli vaan aika hiljaista tässä jonkin aikaa,
mutta eiköhän tämä keskustelu nyt riitä (vaikka itse aloitinkin :roll: )
hurtta

ViestiKirjoittaja Sebulon » 13 Helmi 2011, 21:55

Itselläni tuo intti painaa päälle, niin en oikein pääse foorumilla pyörimään kun en läppäriäkään omista. :roll: Viikonloppuisin yritän kaikkien kiireiden lomassa hieman töksäytellä viestiketjuihin satunnaisia huomioita. :D
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja Lihisfani » 03 Huhti 2011, 19:31

Mä ainakin käyn joka päivä lukemassa lihiksistä :) Mut ei kyl tääl paljoo ihmisii oo , oon huomannu..
Lihisfani saa pian dionaean... :3
Lihisfani

ViestiKirjoittaja loukkufani » 02 Touko 2011, 23:58

EHEI...täälä on yksi innokas aloittelija.Se kyllä täytyy myöntää etten ny suin päin lähe kalliiden lihiksen ostoihin ihan heti...pitää saada kokemusta noista loukuista...mut kyllä noita kihokkeja vielä pitää saada.Mun mielestä ihan hullua heti lähteä kauhealla ryminällä hommaan mukaan ja ostaa heti kauheasti vaikeita lihiksiä.Tietysti kyllä kutkuttaa sormenpäissä kun näkee jottain uutta lihistä...kuitenkin järjen käyttö on sallittua. Onnistumisien myötä se NÄLKÄ kasvaa. usko näin! MÄ jo nyt pidän mun pientä lihis farmia mun omina "vauvoina". Minen mitään vege vauvoja taho! ;) Nimiä ei niillä kuitenkaa ole!Eikä tulekaan!Mulla on sitä aikaa ja tulee olemaankin.Mä tykkään sellaisesta elämästä missä työ ei vie koko aikaa elämästä ja antaa muitakin asioita toteuttaa.Ei työ ole kaikki kaikessa. Joten nyt toteutetaan tätä vaativaa lihiksen kasvattamista. Sekin että mä olen aina tykännyt kasvattaa huonekasveja.SE on niinkun ollut aika nuoresta asti veressä. Olen tykännyt kukkasidonta kurssistakin paljon. En ole kuitenkaa floristi tai kukkakaupan myyjä.Vielä ainakaan.
loukkufani

ViestiKirjoittaja mustaleski » 08 Maalis 2012, 12:15

Miun kiinnostu on taas alkanut. Oli tässä pitkä parin vuoden lihansyöjäkasvi-katko. Muuton yhteydessä harveni kasvit, ja ei ollu terraario-valo järjestelmiä, kärsi vähän tuo kasviharrastus silloin. (ja konekkin oli mikä oli, ei hirveesti sillä jumilla tullu oltuu, nyt tuli ostettua uus ;) )

Nyt kuitenkin uudelleen innostuneena alan keräilemään lihiksiä.
Minulla oli aikoinaan neppejä, tötteröitä, loukkuja ja kihokkeja ja joku yökkönenkin. Voi kun saisin keräiltyä kasvikokoelman uudelleen, olo on kuin hemulilla jonka kasvihuoneen raekuuro turmeli.
Kyselempä vain, että onko täällä foorumilla kuinka paljon aktiivisia käyttäjiä, vai onko ihan kuollutta jo? :shock:
mustaleski

ViestiKirjoittaja Petsku » 08 Maalis 2012, 14:37

Mää olen paikalla :mrgreen:
Lihikseni, ks. Kasvatuslistani
Petsku

EdellinenSeuraava

Paluu Palaute