Osioiden siivous?

Tänne palaute foorumiin liityen

Osioiden siivous?

ViestiKirjoittaja homeitiö » 05 Heinä 2009, 22:23

Ihan vain heitän tällaisen ajatuksen, että olisiko aiheellista siistiä noita threadeja ja kerätä samaan aiheeseen liittyvät asiat saman threadin alle? Itse en ainakaan nykyään oleskele foorumilla sen takia, että se on niin raskas lukea. Esimerkiksi Neppi-osiossa on monta threadia lähes samasta aiheesta ja uusia näyttää vain poikivan. LIhiksistä olisi hyvä saada tällaisella foorumilla tietoa muilta käyttäjiltä, koska suomenkielinen tieto on kiven alla, mutta tällaista sekasotkua on aika turhauttavaa lukea. Tai vastata monta kertaa samaan asiaan.
Kokeilemalla se selviää.
homeitiö

Re: Osioiden siivous?

ViestiKirjoittaja Hohhoi » 05 Heinä 2009, 22:40

Itseäni ei haittaa tuo sekavuus. Olisit tehnyt ko. asiasta kyselyn! :)
Hohhoi

ViestiKirjoittaja Liutti » 05 Heinä 2009, 22:47

Muakaan ei kyllä pahemmin haittaa. Foorumin laajetessa väkisinkin alkaa tulla samoja asioita uudelleen läpikäytäviksi ja niiden siistiminen vie ihan järjettömästi vaivaa ja aikaa. Kokemuksella. o__o
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja Sebulon » 06 Heinä 2009, 09:02

Se on moderaattorien kannalta vähän vaikeaa, kun joka viikko joku uus aloittelija kirjautuu foorumille ja tekee uuden aiheen kärpäsloukun hoidosta. :roll: Jos ihmiset lukisivat foorumin ohjeet ja tiedotteet ennen kirjoittamista, asiat sujuisivat paljon paremmin. Myös hakua käytetään valitettavan vähän.
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja Kaalimursu » 06 Heinä 2009, 10:08

Aivan.
Festina lente

->Säännöt<-
Kaalimursu
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Christer » 06 Heinä 2009, 20:00

Sebulon kirjoitti:Se on moderaattorien kannalta vähän vaikeaa, kun joka viikko joku uus aloittelija kirjautuu foorumille ja tekee uuden aiheen kärpäsloukun hoidosta. :roll: Jos ihmiset lukisivat foorumin ohjeet ja tiedotteet ennen kirjoittamista, asiat sujuisivat paljon paremmin. Myös hakua käytetään valitettavan vähän.

Juuri tätä varten foorumeilla on moderaattoreita, jotta ne pitäisivät foorumin siistinä ja kärsivällisesti ohjeistaisivat tulokkaita (ja vanhojakin). Ei se mitään ruusuilla tanssimista ole mutta se on kuitenkin yleisen viihtyvyyden kannalta tehtävä. Vai olenko ymmärtänyt moderaattoreiden toimenkuvan väärin?

Minä olen homeitiön kanssa samoilla linjoilla. M.m. tupla-threadeja on jo jonkin verran ja ne kannattaisi hoitaa ennen kuin homma paisuu lisää. Jos tuntuu siltä että hommia on liikaa niin ottakaa muutama uusi moderaattori.
Christer
Valvoja

ViestiKirjoittaja Nokkahiiri » 06 Heinä 2009, 20:20

Samaa mieltä Homeitiön ja Christerin kanssa. Suursiivous on hirvittävä urakka, mutta jos tekee pientä siivousta silloin tällöin (aina tarvittaessa), ei suursiivousta tarvitse ikinä tehdä.
Voisiko moderaattoreille jakaa jokaiselle omat alueet, minkä siisteydestä kukin on vastuussa?
Nokkahiiri

ViestiKirjoittaja Sebulon » 06 Heinä 2009, 20:51

Oikeassa te olette, sehän se meidän tehtävä on. :) Asioita yritetään korjata jatkuvasti, mutta valitettavasti niitä korjattavia asioita jää usein huomaamatta. Monet ketjut nimetään niin, ettei otsikosta näe itse ketjun aihetta. Jos on paljon luettavaa, ei näitä välttämättä huomaa korjata, vaikka se nimen muuttaminenkin on tietysti meidän hommaa. :D

Uusia modeja vois kyllä hommata. Olen huomannut, että monien modejen mielenkiinto on lopahtanut ja foorumeilla käynti on vähentynyt ja vähentynyt, lopulta loppunut kokonaan. Tällä hetkellä meitä on muutama oikein aktiivista modea. Kannatan ideaa moderaattorien lisäyksestä.

Laittakaa mulle vaikka YV:tä näistä tupla-threadeista jotka tiedätte, yritän korjata asian.
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja Kaalimursu » 06 Heinä 2009, 21:17

Tjuu... Jos mä vaikka hakisin modeja...
Festina lente

->Säännöt<-
Kaalimursu
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaalimursu » 06 Heinä 2009, 21:21

Siis jos tuosta osioiden siistimisestä tulee liikaa ongelmaa, ni sitte haen ;)
Festina lente

->Säännöt<-
Kaalimursu
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hohhoi » 06 Heinä 2009, 21:54

Jos modeja haetaan joskus niin olen innokas ehdokas! :D
Hohhoi

ViestiKirjoittaja Kaalimursu » 06 Heinä 2009, 21:59

Katsotaan, katsotaan.
Festina lente

->Säännöt<-
Kaalimursu
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja snore » 03 Maalis 2010, 17:57

Tuo kirpputori palsta olis mun mielestä hyvä "siivota" :roll: Poistaa kaikki ilmotukset jossa kohde on jo myyty tms. Siinä palstalla voisi olla hyvä joku "aikarajoite" että esim. 3kk:den ilmotuksen jätöstä se poistetaan tai jotain muuta. Hieman luulen ettei nuo vuonna 2008 jätetyt ilmotukset ole enää "voimassa" :roll:
snore

ViestiKirjoittaja Liutti » 03 Maalis 2010, 22:00

snore kirjoitti:Tuo kirpputori palsta olis mun mielestä hyvä "siivota" :roll: Poistaa kaikki ilmotukset jossa kohde on jo myyty tms. Siinä palstalla voisi olla hyvä joku "aikarajoite" että esim. 3kk:den ilmotuksen jätöstä se poistetaan tai jotain muuta. Hieman luulen ettei nuo vuonna 2008 jätetyt ilmotukset ole enää "voimassa" :roll:

Tätä mäkin olen miettinyt, voisinkin tehdä tänään ja/tai huomenna. Vaikkapa nuo puoli vuotta sitten tehdyt pois. =)
+ Lihisporukka
Liutti

Paluu Palaute