Kukan poistaminen?

Kukan poistaminen?

ViestiKirjoittaja loukkufani » 04 Heinä 2013, 00:09

"Muuta huomioitavaa

Cephalotus on ihanteellinen CP terraario. Sen alhainen kasvutapa mahdollistaa loisteputket tuotava lähelle kasveja. Valot olisi noin 6 "kasveja, ja ajastin asetettu 16 tuntia / vrk. Muista pitää terraario tuuletettu ja maaperä kostea, mutta ei vetinen. Kasvien syvälle maaperään.
Pidä kruunu plant kuivana. Käytä maaperän päälle kastike hiekkaa edistää tätä.
Cephalotus ei pidä ottaa jos sen juuret ovat häiriintyneet.
Se on yleensä hyvä idea poistaa kukka piikki, kun se muodostaa. Jos jätetään kasvamaan, se saa energian kasvi ja voi heikentää ruukkukasvin siihen pisteeseen kuoleman
Cephalotus voi olla hankala kasvaa. Se on altis "äkkikuolema oireyhtymä", joka on yleensä seurausta näkymättömän juurikäävän maaperästä liian kostea eikä oikein hiilihapotettu tai pitkäaikainen korkea lämpötila. Älä hävitä näennäisesti kuollut kasvi. Usein Cephalotus lähettää uusia kasvun siitä juurakoita. Tämä voi kestää useita kuukausia. Ole kärsivällinen.
Lisäykseen lehtiä, ansa, tai juuripistokkaita voidaan tehdä aikaisin kasvukaudella. Käytä juurtuvat hormoni, kattaa leikkaamalla kirkas kuppi tai muita vastaavia suunnittelemaan pitämään kosteus korkea. Aseta lämpimässä, kirkas valo. Odottaa muutaman onnistumisia, mutta nauttia jokainen.
Cephalotus on erittäin suosittu ja suuri kysyntä harrastajat. Koska se on hidas kasvaa ja vaikea levittää, se on usein erittäin kalliita verrattuna muihin
".....http://www.carnivorousplantnursery.com/ ... .suomennos ei ole hääppöinen mutta aika hyvin saa selvää....kysymys tästä listasta olisi että pitääkö paikkansa tuo kukan poisto? Onko jollain jo kokemuksia? ...kun siihen asti joskus pääsee... :mrgreen: ..ai niin...ei ole vielä kunnolla käynyt ilmi että tarvitseeko tämä talvella unta vai ei? Entä lisääntyykö tämä jos ei itse ota mitään lehtiä niin sillai kuin mansikka.....tai siis juuresta alkaa toista kasvia kasvattamaan...en muista nimee tälle asialle!... Vaiko pistokkaista ja siemenistä vain? Vai mitenkä? :lol: kiitos jo etukäteen vastauksista!!!
loukkufani

Re: kukan poisto

ViestiKirjoittaja najadi » 04 Heinä 2013, 03:38

Luin jostakin, että cepha ei kukkisi sisätiloissa kasvatettuna, koska sen pitäisi kukkiakseen tuntea vuorokaudenaikojen vaihtelujen lämpötilat, kosteuden muutokset yms. Eli kukkisi vain ulkona kasvatettuna. En sitten tiedä onko totta kans, mutta jos oikein muistan, kukaan täällä ei ole saanut cephaa kukkimaan.

Talvilevosta on tosiaan kahta kuppikuntaa. Jotkut sanovat, että tarvitsee levon, toiset sanovat että ei tarvitse. Minulle sanottiin, kun nuo omani ostin, että talvilepo ei ole välttämätön, mutta tekee hyvää kasville.

Muihin asioihin en osaa sanoa mitään. Voisin kuvitella, että cepha tekisi juuriversoja (niitä kai tarkoitit) kuten muutkin lihikset, mutta varmuudella en tiedä kun minulla on ollut näitä niin vähän aikaa. Useimmat taitavat lisätä cephoja lehti- tai kannupistokkaista. Se häiritsee kasvia vähemmän kuin jos alkaisi tonkia niiden juuria.
najadi

ViestiKirjoittaja Jigsaw » 04 Heinä 2013, 11:05

Kaikilla kasveillahan kukkiminen hidastaa muuta kasvua, mutta en ole kuullut että cephalla johtaisi kuolemaan. Talvilepo ei kuulemani mukaan ole välttämätön kukintaan, mutta jotain vomakasta vaihtelua pitäisi muuten olla lämpötiloissa talvi- ja kesäkauden välillä.
Lihislista
"Aina oppii jotain uutta."
Jigsaw

ViestiKirjoittaja loukkufani » 07 Heinä 2013, 14:17

Jigsaw kirjoitti:Kaikilla kasveillahan kukkiminen hidastaa muuta kasvua, mutta en ole kuullut että cephalla johtaisi kuolemaan. Talvilepo ei kuulemani mukaan ole välttämätön kukintaan, mutta jotain vomakasta vaihtelua pitäisi muuten olla lämpötiloissa talvi- ja kesäkauden välillä.

mä mietin tos että jos sen laittaa vaan erilliseen purkkiin/laatikkoon johon valoa tulee niin se vois talvella olla vilposempi....kun mä en ainakaan saa kauhean alhaalle lämpöjä mun omassa pää kasviterraariossani....muuta kuin yöllä ny sinne 23 asteeseen....mulle on vasta yksi pieni tietsikka tuuletin terraariossani...joo ja lämmöt on aina korkealla, kun lamput on päällä niin lähellä 30 astetta. pitäis varmaan vielä yksi tuuletin sinne pistää...onneksi yöllä taas lämpö laskee ja ei ole enää niin kosteaa kuin ennen...kyllä tuo yksi tuuletin auttaa pitämään kosteuden pienemmällä mut ei lämpöjä kohtuudella. varmaan pitäis tuo tuuletin jotenkin uudenlailla kohdistaa että se kuuma ilma tulis terraariosta poiskin....auttaisko sekään? Olisko tosta yhestä prossu tuulettimesta niin paljoa apua? En usko minä ainakaan. varmaan kaksi tarvittaisiin. Lasi terraariosta on nyt kysymys. Ettei sinne mitään tuuletus aukkoja voi ainakaan tehdä. :)
loukkufani

Paluu Cephalotus-kääpiökannu