Valaistus lihansyöjäkasveille

Valaistus lihansyöjäkasveille

ViestiKirjoittaja lihansyöjä10 » 10 Maalis 2016, 03:39

Hei kaikki lihansyöjäkasvi harrastajat! Olen hankkimassa lihansyojakasvia tässä lähiaikoina ja päätin täältä kysellä hyviä vinkkejä ja neuvoja kasvin valaistusta koskien. Olisiko teillä jotain hyviä ehdotuksia näin aloittelijalle?
lihansyöjä10

Re: Valaistus lihansyöjäkasveille

ViestiKirjoittaja vixu00 » 13 Maalis 2016, 11:37

Riippuu vähän, minkälaisesta kasvista on kyse. Jos kyseessä on loukku, niin luultavammin auringonvalo tai jonkinlainen kasvilamppu käy, kunhan kyseessä ei ole hehkulamppu.
Nepenthes eli kannukasvi vaatii terraarion (tai huoneilman, mutta sumutettava todella usein) ja siihen n. 12h valaistus loisteputkilla. Itseltäni löytyy Loisteputki 18W 6500 kelvineillä ja toimii ihan hyvin.
"Kaikkeen sitä törmääkin."
Kasvatuslista
vixu00

ViestiKirjoittaja lihansyöjä10 » 15 Maalis 2016, 05:24

Olen katsellut kasvatusvaloja netistä https://ledsale.fi/led-kasvatusvalot.html
Muutama hyvä on jo löytynyt mutta tietysti pitää vielä tutkia ja etsiä. Vinkkejä ja ehdotuksia otetaan vastaan.
lihansyöjä10

ViestiKirjoittaja loukkufani » 09 Touko 2016, 20:26

lihansyöjä10 kirjoitti:Olen katsellut kasvatusvaloja netistä https://ledsale.fi/led-kasvatusvalot.html
Muutama hyvä on jo löytynyt mutta tietysti pitää vielä tutkia ja etsiä. Vinkkejä ja ehdotuksia otetaan vastaan.

Ainakaan sä et tarvitse kuin 135w led valaisimen. Mulle ainakin on riittänyt. Kovan takuun ainakin antavat. Itsekin sain 2 vuotta....kun monet antaa vain 1 takuun. Huoltovapaa kannattaa olla. Sekin kannattaa muistaa että jos pitää huoltaa niin ei tarvitsisi minnekään ulkomaille lähettää. Tulee kalliiksi lähetykset sitten. Hyviä puolia on ainakin että ei kauheasti lämpene terraario kun loisteputkilla menee helpolla sinne lähelle + 28 asteeseen. Kasvit saa led valaisimen alla kyllä punaisen värin ja kukkii helpommin.
loukkufani

Paluu Yleistä lihansyöjäkasveista