Terraariosta

Terraariosta

ViestiKirjoittaja KKTH » 29 Huhti 2013, 07:09

Olen nyt hankkimassa terraariota ja mietin mitä lihansyöjäkasveja sinne laittaisin. Kannukasvini ainakin laitan, mutta kysyn miten kärpäsloukun ja tötterölehden kanssa teen? Laitanko ne terraarioon ja viihtyvätkö ne siellä?
KKTH

Re: Terraariosta

ViestiKirjoittaja snowwie » 29 Huhti 2013, 07:16

KKTH kirjoitti:Olen nyt hankkimassa terraariota ja mietin mitä lihansyöjäkasveja sinne laittaisin. Kannukasvini ainakin laitan, mutta kysyn miten kärpäsloukun ja tötterölehden kanssa teen? Laitanko ne terraarioon ja viihtyvätkö ne siellä?

Pistä loukku ja sarra pihalle koska et voi taata niille terrassa tarpeeksi valoa jotta ne kukoistaisivat.
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja vixu00 » 18 Touko 2013, 16:57

Hei!
Päätin jatkaa aihetta, mutta menenkin tästä jo suoraan asiaan. Eräs akvaario, joka annetaan ilmaiseksi ( Ei ehkä paras kunto, mutta kuitenkin ) ja olen kovin kiinnostunut siitä. Pitäisi katsoa mitat jne, mutta tässä lähipäivinä olen miettinyt tuon akvaarion ottamista. Eihän nuo Dionaeat mitään terraa tarvitse, mutta jos ostaisi kaksi tai kolme Neppiä, niin olisihan tuollakin käyttöä. Pari kysymystä multa tulisi: Kuinka korkean terraarion neppi maksimissaan tarvitsee? Onko niillekin oma mittansa? Sitten tuo toinen: Mikä olisi helppohoitoinen neppi? Hookerianako? En vielä nepeistä paljon tiedä, mutta kaipa niistä nopeasti jotain oppii. Kiitos jo etukäteen.
"Kaikkeen sitä törmääkin."
Kasvatuslista
vixu00

ViestiKirjoittaja KKTH » 18 Touko 2013, 17:44

vixu00 kirjoitti:Hei!
Päätin jatkaa aihetta, mutta menenkin tästä jo suoraan asiaan. Eräs akvaario, joka annetaan ilmaiseksi ( Ei ehkä paras kunto, mutta kuitenkin ) ja olen kovin kiinnostunut siitä. Pitäisi katsoa mitat jne, mutta tässä lähipäivinä olen miettinyt tuon akvaarion ottamista. Eihän nuo Dionaeat mitään terraa tarvitse, mutta jos ostaisi kaksi tai kolme Neppiä, niin olisihan tuollakin käyttöä. Pari kysymystä multa tulisi: Kuinka korkean terraarion neppi maksimissaan tarvitsee? Onko niillekin oma mittansa? Sitten tuo toinen: Mikä olisi helppohoitoinen neppi? Hookerianako? En vielä nepeistä paljon tiedä, mutta kaipa niistä nopeasti jotain oppii. Kiitos jo etukäteen.

Olen vasta aloittelija myös, joten kokeneemmat saa korjata.
1. Se varmaan riippuu siitä onko neppi iso vai pieni mutta jos neppi on pieni ja terraario iso niin voihan neppiä nostaa jollakin astialla lähemmäksi valoa ja sitten ottaa astian pois kun neppi kasvaa. Ja neppiä voi sitten leikata kun se kasvaa toosi isoksi. :)
2. Ventrata on varmaan helpoin neppi ja se ei pakosta tarvitse terraariota, mutta terraariossa kaikista nepeistä tulee hienoja ja kannuista värikkäitä. mm. Nepenthes x ventrata, Rebecca Soper, hookeriana ja sanguinea ovat helppoja.
Viimeksi muokannut KKTH päivämäärä 19 Touko 2013, 17:25, muokattu yhteensä 1 kerran
KKTH

ViestiKirjoittaja vixu00 » 19 Touko 2013, 17:00

Kiitos vastauksistasi! Taidan ottaa sellaisen Nepin, mikä nyt ensimmäisenä sattuu nenän alle. Veikkaan että tuo terra, minkä ehkä tulen saamaan, on liian matala. No, olen vaan nähnyt siitä vilkaisun, joten voi se olla sopiva nepeille. Kirjoittelen tänne sitten jos satun sen terran saamaan, ja voi toki muutkin vastata kysymyksiini, etenkin tuohon ensimmäiseen.
"Kaikkeen sitä törmääkin."
Kasvatuslista
vixu00

Paluu Yleistä lihansyöjäkasveista