Liskot ja lihikset: love or not?

Liskot ja lihikset: love or not?

ViestiKirjoittaja keijonen » 27 Touko 2013, 18:24

Moi! Oon suunnitellu tässä tollasen parta-agaman ostoa. Samassa oon sattunut lukemaan jostain kun jollakin on liskoja lihisten kanssa samassa terraariossa. En muista kyllä et mikä lihis oli kyseessä. Mutta, kysymykseni on siis tällainen: soveltuuko liskot (tai miksei muutkin mateliat) lihisten kanssa samaan terraarioon? Ettei se vaikka tipaha nepin kannuun ja jää sinne siks 6 tai enemmäks tunniks kun oon koulussa? Tai ettei se näänny nälkään jos se jää pingun tai drosen lehteen kiinni? Tai ettei iso dionaea hotkaise poikasta kokonaisena? Help?
Why does it feel so good, so good to be bad?
Rehut
keijonen

Re: Liskot ja lihikset: love or not?

ViestiKirjoittaja snowwie » 27 Touko 2013, 20:45

Mulla on kaksi leopardigekkoa enkä ole kyllä koskaan ajatellut pistäväni lihiksiä sinne. Ensinnäkin kasville pitäisi saada tarpeeksi hyvä valonlähde. Matelijoille riittää että ne erottavat päivän ja yön. Toiseksi lisko voisi syödä multaa ja sen mukana bakteereja sun muita. Kolmanneksi kasvi saattaisi joutua syödyksi. Parta-agamathan ovat kasvis- ja hyöntissyöjiä eli niille pitää antaa salaattia ja muota vihreitä arvoja. Pelkkä hyönteissyöjä saattaisi jättää kasvin rauhaan mutta tällainen puoliksi kasviksia mussuttava...

Jättäisin väliin, ihan kasvin omaksi parhaaksi - ja tietysti eläimenkin (:
snowwie
Valvoja

Paluu Yleistä lihansyöjäkasveista