Nepenthes macfarlanei

Nepenthes macfarlanei

ViestiKirjoittaja Elodia » 05 Kesä 2013, 16:38

Nyt sitten sattui niin, että tein tilauksen czplantsiin ja enimmäistä kertaa vastaanotin väärän kasvin mitä tilasin :/ En ole koskaan kasvattanut highland tyyppisiä neppejä ja kauhulla olen lukenutkin miten niiden hoito on vaativaa. En tiedä onko tämä väärä paikka, mutta ihan suosiolla kysyn että olisiko täällä ketään ostohalukasta? Hain paketin vasta juuri postista eli pikaisesti pitäisi löytää uusi omistaja. Asun Imatralla. Toki täytyy yrittää hoitaa tätä parhaan kykyni mukaan mutta ongelmaksi muodostuvat juuri nuo yö- ja päivälämpötilojen vaihtelut sekä korkea kosteus. : /
Elodia

Re: Nepenthes macfarlanei

ViestiKirjoittaja snowwie » 05 Kesä 2013, 17:25

Olen itse käsittänyt ja lukenut kasvin olevan todella oikukas ja hankakin kasvattaa. Jotkut luokittelevat sen highlanderiksi ja toiset intermediaksi. Itse kyllä laittaisin sen highland terraan - ihan varmuuden vuoksi. Periaatteessa voisin olla hyvä ehdokas ottamaan sen. Kylmäöinen terra mulla kuitenkin on tuolla kellarissa. Lähdemme kuotenkin tiistaina viikoksi etelään että tulisi tosi pikapika kiire lähettää kyseinen kasvi :?
snowwie
Valvoja

Paluu Nepenthes-kannukasvit