Mikäköhän neppi?

Mikäköhän neppi?

ViestiKirjoittaja Pyyhältäjäpossu » 18 Huhti 2015, 14:25

Eli mikäköhän neppi olisi kyseessä?
On vielä pieni, suurin kannu n. 3-4cm kokonen. Ostettu Vantaan Plantagenistä 2-4 viikkoa sitten. Lapussa luki "Nepenthes Alata" mutta en usko että se olisi oikea Alata.Yksi kannu (joka on melkein kuihtunut :roll: ) on aika pyöreä, mutta pieni ohut kaula sillä on :lol: tuo isoin kannu on hieman kapeampi kuin tuo toinen. Kasvattaa uusia kannuja ja lehtiä eli hyvin voi ainakin :P Kannujen läpistä lähtee taaksepäin pitkät "karvat". Kannuksen etupuolella on pienet "hampaat" tai "karvat" miksikä niitä nyt kutsutaankaan :)
Että osaisikohan joku viisaampi kertoa mikäs tää mun veijari on :lol: menee off-topicin puolelle, mutta miten tänne laitetaan kuvia...?
että sellasta
Pyyhältäjäpossu

Re: Mikäköhän neppi?

ViestiKirjoittaja najadi » 18 Huhti 2015, 20:30

Kuulostaa hookerianalta, mutta paremman varmuuden sais jos tietäisi minkä värisiä kannut ovat. Onko siinä yhtään kannua josta näkis minkä värisiä ne on? Siis jotain muuta kuin vihreetä? Jos kannut ovat vaaleita ja niissä on punasia pieniä pilkkuja, se on hookeriana. Olen väsyny enkä jaksa alkaa laittaa kuvaa (mulla se on monimutkanen prosessi), mutta jos katsot mun kasvatuslistaa (najadin kasvatit), sivulla 14 on kuva hookerianasta. Sivulla 8 on ventrata, roikkuu pihalla omenapuun oksassa. Mulla on myöhempikin kuva, kun kasvi on jo isompi, mutta tuosta näkee paremmin kannujen mallin. Mulla ne on punasia kun ovat saaneet hyvin aurinkoo, mutta vasta kaupasta ostetut on yleensä vihreitä liian vähäisen valon takia. Osuuko kumpikaan kuva lähellekään sun neppiä?
najadi

ViestiKirjoittaja Pyyhältäjäpossu » 18 Huhti 2015, 20:44

Juu, tiedänkin jo miltä aikuinen hookeriana näyttää, mutta pikkuisessa en tiedä... Kannut on vielä aika vihreitä, tosin ne on alkanu vähän saamaan väriä :lol: ei ole pilkkuja, joten kai se sitten on ventrata... Olis kyllä kiva saada tollanen homerihmastoa ku tykkään tollasista pyöreähköistä kannuista. Pitääpä kattoo noita sun kuvia :) Voitko muuten laittaa vaikka yksityisviestinä sun sähköpostiosoitteen nii voin lähettää sulle kuvia ;)
Kiitos taas kerran kovasti Najadi :D
että sellasta
Pyyhältäjäpossu

ViestiKirjoittaja najadi » 19 Huhti 2015, 06:33

Eipä kestä! Katsotaan mitä saadaan selville. Lähetin yv:n, toivottavasti se tulee perille.
najadi

ViestiKirjoittaja Pyyhältäjäpossu » 19 Huhti 2015, 11:16

Juu, yv tuli perille :) lähetän ne kuvat sulle tänään jossain vaiheessa :lol:
että sellasta
Pyyhältäjäpossu

Paluu Nepenthes-kannukasvit