N.Alata kuihtuu...

Re: N.Alata kuihtuu...

ViestiKirjoittaja SAUNAHULLU » 19 Joulu 2008, 21:15

No kyllähän sitä tulee ostettua kokeiluja, mutta parin mahdottaman yrityksen jälkeen sitä luopuu siitä hankkeesta. ;)
Mutta kiitos näistä nopeista vastauksista! Epätietoisuus on maailman kauheimpia asioita. :D
Kasvatuslistani
Kuvia mm. lihiksistäni
Tee niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän.
Kysyvä ei tieltä eksy.
Osaava ei ojaan kaadu.
En ymmärrä semmoisia asioita kuin kateus ja häpeä.
Mitä vaan voi tehdä, jos on TARPEEKSI HYVÄT perustelut.
SAUNAHULLU

ViestiKirjoittaja Liutti » 19 Joulu 2008, 21:35

Ei kun Sebulon, meinasin sitä, että jos normaalisti on pohjoisikkunalla (ikkunasta varmaan hohkaa vähän kylmää ilmaa), ja joskus vie sitten sinne pesuhuoneeseen, missä lämpö nousee saunan takia korkeaksi, voi olla aika pahaa lämpötilanvaihtelua nepille.

Mulla on N. x ventrata nyt ollut muutaman viikon tossa loisteputkilampulla ilman terraa, ensimmäinen neppini se. Ei ole tehnyt yhtään kannua, mutta kasvattelee innoissaan lehteä. Toivottavasti saan sen edes joskus kasvattamaan edes yhden kannun...
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja SAUNAHULLU » 19 Joulu 2008, 21:53

Siis oli koko ajan siellä pesuhuoneessa ja pesuhuone oli pohjoiseen päin. Eli en siirrellyt paikkaa. Varmaan muuten saattoi saada ikkunasta kylmää ja muualta kuumaa väärässä suhteessa. :? Että siinä varmaan syitä epäonnistumisiin...
Kasvatuslistani
Kuvia mm. lihiksistäni
Tee niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän.
Kysyvä ei tieltä eksy.
Osaava ei ojaan kaadu.
En ymmärrä semmoisia asioita kuin kateus ja häpeä.
Mitä vaan voi tehdä, jos on TARPEEKSI HYVÄT perustelut.
SAUNAHULLU

ViestiKirjoittaja Sebulon » 20 Joulu 2008, 11:04

Liutti kirjoitti:Ei kun Sebulon, meinasin sitä, että jos normaalisti on pohjoisikkunalla (ikkunasta varmaan hohkaa vähän kylmää ilmaa), ja joskus vie sitten sinne pesuhuoneeseen, missä lämpö nousee saunan takia korkeaksi, voi olla aika pahaa lämpötilanvaihtelua nepille.
Se olisi tappavaa lämpötilan vaihtelua (luultavasti) kaikille kasveille! Ei ainoastaan nepeille. :roll: Mutta SAUNAHULLU tuohon jo vastasiki, eli koko ajan on kasvi ollut pesuhuoneessa. Näin mä olin ymmärtävinänikin aiemmista viesteistä.
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja Petsku » 01 Tammi 2009, 17:01

Jatketaan samaa aihetta. Eli vaihdoin reilu kuukausi sitten nepit uusiin ruukkuihin. Yhdessä oli pieni kannunalkukin. Nyt näyttää että nepit ovat jostain suuttuneet. Ovat alkaneet kuihtua latvasta, eli siitä mistä kasvaa uutta lehteä/vartta. Multana on lannoittamaton turve ja orkideamulta. Kasvit ovat terraariossa, jonka ilmankosteutta olen pitänyt eri keinoin 70 - 90 %:ssa. Välillä tietysti pääsee olemaan kuivempi. Valaistus on 12 h/vrk kasvilampulla.

Toivottavasti nuo eivät nyt kuole pois :( Pieni kannunalkukin näyttäisi haalistuvan... Mitä teen väärin?
Lihikseni, ks. Kasvatuslistani
Petsku

ViestiKirjoittaja Maakari » 01 Tammi 2009, 17:13

En näe syytä huolestua, kunhan itse lehdet eivät ala kuivumaan.
Ovat vielä vain paniikissa ja uskon, että se tottuupi uuteen purkkiin.
Toivossa on hyvä elää.
Maakari

Edellinen

Paluu Nepenthes-kannukasvit