Nepenthes ampullaria

Re: Nepenthes ampullaria

ViestiKirjoittaja ceadi » 26 Kesä 2013, 20:51

Kyllä ne oikeissa olosuhteissa kasvaa kahden pingispallon kokoisiksi helpostikin, ja kannujen koko ei juurikaan muutu eri lajikkeissa. Ne sun näkemät lentopallon kokoiset kannut on olleet muokattuja kuvia.
viewtopic.php?f=16&t=552 Kasvatuslistani
Olen kasvattanut lihiksiä niin kauan kuin muistan.
ceadi

ViestiKirjoittaja Jigsaw » 26 Kesä 2013, 21:40

Kokoluokka lentopallo ei kuullosta N. ampullariaan sopivaltamutta suurimmat suhteellisen realistiset kuvat ovat olleet kasvin kannuista, jotka ovat kokoluokkaa tennispallo.
Lihislista
"Aina oppii jotain uutta."
Jigsaw

ViestiKirjoittaja najadi » 26 Kesä 2013, 22:37

Voi olla... Aika etevä kuva sitten olikin! :D

En jostain syystä saa linkitettyä sitä, mutta jos googlaa kuvahaulla "nepenthes ampullaria giant pitcher", niin jossain alkupuolella on kuva kojusta jossa kahdella tyypillä myyntikojussaan on iso kasa jättimäisiä ampullarian kannuja. No joo, ei ne nyt ihan lentopallon kokosia ole, mutta ainakin kuvassa näyttää melko laillakin tennispalloa isommilta. Jos sellasia ihan todella on olemassa... Katsokaa huviksenne vaikka oliskin feikkikuva. Ovat aika veikeän näkösiä. :D
najadi

ViestiKirjoittaja ceadi » 27 Kesä 2013, 09:59

Kyllä noi on ihan oikeita, mutta eivät tosiaan lentopallon kokoluokkaa :mrgreen:
viewtopic.php?f=16&t=552 Kasvatuslistani
Olen kasvattanut lihiksiä niin kauan kuin muistan.
ceadi

ViestiKirjoittaja najadi » 27 Kesä 2013, 11:47

Olisko noi tennispallon kokosia? Vaikka miten katsois, ne näyttää isommilta. Mutta toisaalta, kuvahan tunnetusti valehtelee...

Mutta okei, normaalien ampullarioiden kannukoko siis vaihtelee pingispallosta tennispalloon. Tietäisi vielä, mitkä muodot tekevät niitä tennarin kokoisia... No, ei se vielä ole ajankohtaista ja kunhan ehdin vähän hautoa asiaa, saattaa vielä käydä niinkin että hylkään koko ajatuksen. Pitäis kuitenkin suostutella äiti sitäkin hoitamaan sillä välin kun itse olen poissa, ja voi olla hankalaa järjestää terra niin että se hoitaisi itse itsensä käytännössä kokonaan kesät talvet. *huoh*

Miks elämä on näin vaikeeta?
najadi

Edellinen

Paluu Nepenthes-kannukasvit