Neppi ja mini-hämis

Neppi ja mini-hämis

ViestiKirjoittaja snore » 06 Helmi 2009, 17:54

Tuossa vähä aikaa sitten kävin antamassa lihiksille lisää vettä ja muutenki hieman tarkkailin niitä. Nepin (ventrata) mullan päällä oli jonkinlaista seittiä. Kerkesin jo kirota, että öttiäiset on hyökänneet taas, kunnes huomasin semmosen muutaman millin kokosen hämähäkin menevän mullan pinnalla. Ei kai hämiksestä ole mitään haittaa? Jos jotain pikku öttiäisiä tulee, niin hämis ainaki niistä muutaman pistää oman suuhunsa. Ellei se pikkuinen mene itte jonkun lihiksen loukkuun sitten.. :mrgreen:

Tää ois varmaan ollu parempi laittaa tonne tuholais-osastoon...?
snore

Re: Neppi ja mini-hämis

ViestiKirjoittaja Christer » 07 Helmi 2009, 07:19

Ei hämiksistä mitään haittaa ole. Päinvastoin. Syövät tuhoeläimiä. Minullakin on hämyt lihansyöjäterran ja vivaarioiden vakituisia vieraita. Huolimaton hämis tosin saattaa itse joutua parempiin suihin!
Christer
Valvoja

ViestiKirjoittaja snore » 07 Helmi 2009, 13:54

Hieno homma! Mulla onkin sitten uus lemmikki :mrgreen: Toivottavasti tuosta kasvaa, koska ei sitä taho oikein erottaa ellei satu kipittelemään kovaa vauhtia karkuun :D
snore

ViestiKirjoittaja snowwie » 31 Elo 2009, 17:03

Tossa mun pienemmässä terrassa on nyt viimeviikon aikana ilmestyyt ainakin 4 kerta seittiä pistokkaiden ympärille. Hyvin huomaa kun suihkuttelee. Moneen otteeseen olen poistanut seitit mutta aina sinä vaan tulee :mrgreen:
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja snore » 01 Syys 2009, 16:26

Ootko varma, että on hämis kyseessä? Ettei olis tuholaisia..? Villakilpikirvatko ne teki seittiä...
snore

ViestiKirjoittaja Liutti » 01 Syys 2009, 16:57

Villakilpikirvat tekevät enemmänkin sellaisia valkoisia nukkarykelmiä, missä ne sitten asuvat. En osaisi kutsua seitiksi.
Tuholaiset kävivät mullakin mielessä. Seittiä tekee mm. vihannespunkki, mutta se ei sovi kuvaan yhtään, sillä ne eivät pidä kosteudesta.
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja snowwie » 02 Syys 2009, 15:50

Tuli juuri koulusta ja suihkutin terrat. Mitäs sieltä löytyikään?! Aimo kerros seittiä hookeriani päällä! :evil:

Nuo kimmeltävät kohdat ovat sitten veden vaikutuksesta noin...kimmeltäviä :0
Kuva
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja neville160 » 02 Syys 2009, 16:30

No eihän hämähäkistä mitään haittaa ole, joten miksi turhaan yrittää poistaa seittiä? Ja vaikka rikkoisit hämähäkin seitin 1000 kertaa, niin se tekee sen aina uudestaan :D Jos haluat seitistä eroon, niin sinun pitäisi löytää itse hämähäkki.
neville160

ViestiKirjoittaja snowwie » 02 Syys 2009, 16:41

neville160 kirjoitti:No eihän hämähäkistä mitään haittaa ole, joten miksi turhaan yrittää poistaa seittiä? Ja vaikka rikkoisit hämähäkin seitin 1000 kertaa, niin se tekee sen aina uudestaan :D Jos haluat seitistä eroon, niin sinun pitäisi löytää itse hämähäkki.

Hämppi on varmaakin tosi vaikea löytää kun toi settikin on niin ohutta että että... katsotaan nyt :mrgreen:
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja neville160 » 02 Syys 2009, 16:51

No, jos tuo seitti osuu johonkin lehtiin, niin se varmaan piilottelee semmoisen alla :) Voithan sinä tietty muurahaisenkin tiputtaa siihen seittiin, ja odottaa, että hämähäkki tulee.
neville160

ViestiKirjoittaja snowwie » 02 Syys 2009, 17:39

neville160 kirjoitti:No, jos tuo seitti osuu johonkin lehtiin, niin se varmaan piilottelee semmoisen alla :) Voithan sinä tietty muurahaisenkin tiputtaa siihen seittiin, ja odottaa, että hämähäkki tulee.

No tolleenhan mä teen! : D Siis sitten kun seittiä ilmestyy n. 2 päivän päästä ja ehkä pienemmällä banaanikärpäsellä että seitti jaksaa kantaa :)
snowwie
Valvoja

Paluu Nepenthes-kannukasvit