Switch to full style
Lähetä vastaus

Re: Nepenthes x 'Hookeriana'

14 Elo 2009, 18:22

Kasvaakos tälle niitä maassa olevia kannuja kuten ampullarialle?

14 Elo 2009, 18:33

"Maahan" voi kasvaa kannuja millä tahansa nepillä, ampullaria tekee niitä vain usein ja paljon (ainakin oman käsitykseni mukaan?). Googlen kuvien perusteella hookeriana ei niitä runsaudella tee, mitä nyt jotain yksittäisiä kuten muutkin nepit.

14 Elo 2009, 18:35

Totta on ;) .

22 Elo 2009, 18:34

Ei ole hookeriana tehny nesteen nestettä :0 Hmm...

22 Elo 2009, 20:06

Sullahan on ollut se vasta vähän aikaa. Minun N. ampullaria ehti olla vuoden vivaariossa ennen kuin huomasin että 'kappas, kannut ovat täynnä ötököitä ja nestettä' :) Sain oman 'Hookeriana':n samoihin aikoihin kuin sinä omasi eikä minunkaan ole vielä soossia tehnyt. Ainakaan silmiinpistävän paljon :)

05 Kesä 2010, 19:26

Minä olen saamassa nephentes hookerianan,niin kyselisinkin tästä lajista neuvoja? Akvaarion saan,joten kannattaako sinne suosiolla laittaa,vai huone/ulkoilmassa??

05 Kesä 2010, 20:57

toivotar kirjoitti:Minä olen saamassa nephentes hookerianan,niin kyselisinkin tästä lajista neuvoja? Akvaarion saan,joten kannattaako sinne suosiolla laittaa,vai huone/ulkoilmassa??

No oma hookeriani tykkää paljosta valosta + on kamala vesijuoppo. Ei tehnyt kannuja huoneilmassa (oli liian suuri terraan) joten terraarioon vain! Ihan helppo ja mukava kasvi :)

06 Kesä 2010, 12:52

Kiitos vastauksesta!:) Pitänee laittaa terraan.Eiköhän siellä viihdy.:)

23 Kesä 2010, 09:32

Nyt mulla on hookeriana terrassa ja tekee uusia kannuja:) hyvin kehittyy myös pienet kannut,väriä on alkanut tulemaan,johtunee valosta,sitä ne saa paljon.Sais vaan ruokaa annettua nii ois hyvä,tosin kannut on vielä nii pieniä,ettei kovin iso ötökkä sinne mahdu.

25 Heinä 2010, 15:47

Sopiiko Nepenthes x hookeriana samaan terraan kuin Dionaea Muscipula??

Toivottavasti sopii olen ostamassa sellaista :mrgreen:

26 Heinä 2010, 11:33

Muscipulus kirjoitti:Sopiiko Nepenthes x hookeriana samaan terraan kuin Dionaea Muscipula??

Toivottavasti sopii olen ostamassa sellaista :mrgreen:

Periaatteessa menee, mutta viihtyisi huomattavasti paremmin vielä korkeammassa ilmankosteudessa kuin kärpäsloukku. Sinuna laittaisin kärpäsloukun (Dionaea) ulos aurinkoon ja nepit (mukaanlukien hookerianan) terraan. :mrgreen:

27 Heinä 2010, 09:22

Pitääkö sitä sumutella ja miten sumutellaan?? ikä on yksinkertainen maa seos sille??

27 Heinä 2010, 09:53

No sumutin pullolla tietysti. Yksinkertainen kasvualusta on turve orkidea multa 1:1. ;)
Viimeksi muokannut ceadi päivämäärä 27 Heinä 2010, 10:02, muokattu yhteensä 1 kerran

27 Heinä 2010, 09:55

Muscipulus kirjoitti:Pitääkö sitä sumutella ja miten sumutellaan?? ikä on yksinkertainen maa seos sille??

Suihkepullolla vain reilusti ja harvemmin kastelua päältä. Kastelet uudestaan kun aluslautasella ollut vesi on kuivunut. Kasvualustana kelpaa ½ orkideamultaa ½ lannoittamatonta turvetta.

28 Heinä 2010, 17:54

Sain juuri terraarion . Mitä voisin laittaa pohjalle?? Ja kuinka usein täytyy vaihtaa multa ja kuinka usein ruukku
Lähetä vastaus