sarrat ulkokasvina?

Re: sarrat ulkokasvina?

ViestiKirjoittaja ceadi » 17 Marras 2012, 10:09

Huomaan, että olet jättänyt kuvat ilman katsojaa. :mrgreen:
Jos kirjoitat esim. googleen sarracenia psittacina, niin ymmärrät kyllä ainakin vähän paremmin sen saalistuksesta. Ja kyllä S. purpurea nesteitä tekee, ei paljoa mutta jonkun verran. Ei kannata luottaa enää oikein noita vanhempia topicceja, kun niissä on usein virheellistä tietoa.
Jos S. purpureaa kasvattaa ulkona niin ei sen kannuihin vettä tarvitse lisätä, sade hoitaa sen. Mulla usein kannut tulvivat syksyisin :mrgreen:
Juu perinteinen istuttaminen, darlingtoniat eivät ole mitään perus kukkia.

Ja uskoisin että ei noita prisman kasveja ainakaan heti voisi laittaa ulos, pitäisi vähintään pari kk niitä Suomen keleihin totuttaa.
viewtopic.php?f=16&t=552 Kasvatuslistani
Olen kasvattanut lihiksiä niin kauan kuin muistan.
ceadi

ViestiKirjoittaja najadi » 17 Marras 2012, 11:12

Ai joo, noi psittacinat olikin vähän eri näkösiä kuin muistin. En muistanu, että sarroissakin on tota nuijapäämallia.
Hyvä että mainitsit tuon kannujen tulvimisen, ehdin miettiä jo sitäkin. :D

Kaiken kaikkiaan kiitoksia kaikille avusta! Luulisin, että tähän mennessä saamillani tiedoilla pääsis aika pitkälle. Varmaan tulee lisää kysyttävää projektin edetessä, mutta tähän hätään ei tule muuta mieleen. Nyt vain odottelen kevättä, että pääsen maata tonkimaan. Jos teille tulee lisää jotain ideoita ym vinkkejä siitä mitä tuonne minisuolle vois ja/tai kannattais laittaa, jotain suojauksista tai mitä tahansa, niin kertokaa ihmeessä! Olen avoin kaikille ajatuksille. :P
najadi

ViestiKirjoittaja zyk0in » 22 Huhti 2013, 22:30

Miltäs tämä najadin projekti näyttää nyt? :)
zyk0in

ViestiKirjoittaja najadi » 17 Touko 2013, 11:25

Anteeksi! Huomasin vasta nyt että olit kysynyt.

Projektini on toistaiseksi jäissä. Kevätkiireet veivät kaiken ajan, ja sitten kun lopulta olisi ollut mahdollista aloittaa käytännön työt, piti lähteä töihin. Ja kun tässä juhannuksen jälkeen pääsen kotiin, täytyy alkaa järjestellä hevosen siirtämistä vihreämmille laitumille, mikä varmasti vie kiinnostuksen puutarhanhoidosta ja kaikesta muustakin pitkäksi aikaa. Eli tuo minisuon perustaminen siirtyy todennäköisesti ensikevääseen/kesään. Paikan minisuolle olen tosin jo katsonut, ja kierrellessäni siellä täällä olen katsellut sopivia astioita mitä voisin käyttää. Kaikenlaista kulhoa ja saavia sitä onkin tarjolla, en vain ole osannut päättää, minkä mallinen olisi kivempi. Muutama kasvikin olisi jo valmiina. (pari purpureaa ja yksi purpueahybridi.
najadi

ViestiKirjoittaja zyk0in » 31 Touko 2013, 20:42

Huomasin nyt itsekin vasta nyt käydä katselemassa tätä ketjua. :) Päivittelethän sitten kun projekti ottaa taas askeleen eteenpäin!

Olen nyt muuttamassa kesäkuussa omakotitaloon pitkän tauon jälkeen ja mielessä kävi, että josko minisuon laittaisin.. :D Tosin ensin varmaan pitää saada talo rempattua.
zyk0in

Edellinen

Paluu Sarracenia-tötterölehdet