Sain Sarran! talvehtimisasiaa muistakin kasveista

Sain Sarran! talvehtimisasiaa muistakin kasveista

ViestiKirjoittaja OtakuKisu » 23 Syys 2014, 18:21

Äiti kiikutti jostakin sarran minulle, ja nyt herää kysymys, että voinko vielä laittaa sen talvilevolle kun ilmat ovat kylmenneet jo näinkin radikaalisti vai onko muutos liian suuri? Vai pistänkö suoraan jääkaappiin vai mitä kannattaisi tehdä? Minulla on D.Rotundifolioita, jotka ovat tehneet selkeän talvehtimissilmun ja Dionaea Muscipula on myös hidastanut kasvuaan ja mustuttanut pari loukkua. Milloin heitän nämä jääkaappiin ja tarvitsevatko jonkinlaisen muovipussin? Entäs miten kastelu toimii? Ensimmäistä talvilepoa minulle joten kysymyksiä riittää ;)
Kysymyksiä riittää aina, Mutta kaikkeen ei ole pakko vastata ;) (En tosin lupaa etten lähetä salamurhaajaa kimppuusi jos et vastaa selkeäänkään kysymykseen (:<)
OtakuKisu

Re: Sain Sarran! talvehtimisasiaa muistakin kasveista

ViestiKirjoittaja snowwie » 23 Syys 2014, 18:43

Kaupassa ollessaan sarra on varmasti ollut lämpöisessä ja muutenkin tuntuu että kaikki talvella kaupasta ostetut kärpäsloukut ja sarrat ovat aina ohittaneet lepotarpeensa. (Jtn hollantilaista tc magiaa). En siis itse iskisi lämpöiseen tottunutta sarraa pihalla. Eiköhän se kestä talven ilman lepoa kunhan vuoden päästä suot sille kunnon talven,

Tuo tuleentumisprosessi (kasvi valmistautuminen talveen) kestää sen verran pitkään että tässä ei olisi paljonkaan aikaa totutukseen.

D. rotundifoliat voi haudata pihalle vaikka vaahteranlehtien alle (ruukun pinnan oltava maan pinnan tasolla ei pikkanen kuoppa kaivettava). Ne ovat kotimaisia ja eivät ole moksiskaan pihalla olosta.

Mä en taida olla paras neuvomaan jääkaappitalvetuksesta koska mulla kaikki talvilevolliset kasvit menee maakellariin. Ajattelisin kuitenkin että kärpäsloukku ruukkuineen pussiin ja pussinsuu auki ainakin puoliksi. Kasvualusta ei saa olla märkää (tai muuten kasvi homehtuu) vaan kosteaa. Onko tuo sun kärpäsloukku ollu pihalla tarkoittaen sitä että onko se jo tietoinen jo tulevasta talviunesta? :)
snowwie
Valvoja

Re: Sain Sarran! talvehtimisasiaa muistakin kasveista

ViestiKirjoittaja OtakuKisu » 23 Syys 2014, 18:46

Jeps, lämpimistä ajoista asti ollut tuo kärpäsloukku pihalla, vieläkin siellä värjöttelee. :shock:
Kysymyksiä riittää aina, Mutta kaikkeen ei ole pakko vastata ;) (En tosin lupaa etten lähetä salamurhaajaa kimppuusi jos et vastaa selkeäänkään kysymykseen (:<)
OtakuKisu

Paluu Sarracenia-tötterölehdet