Käykö etana Sarracenialle ravinnoksi?

Käykö etana Sarracenialle ravinnoksi?

ViestiKirjoittaja folli » 09 Elo 2009, 16:41

Hei! Onko kenelläkään kokemuksia miten käy, jos Sarracenia pyydystää etanan? Sulaako se vai onko liian raskasta ravintoa? Olen nostanyt Sarraceniani pihalle ja se on siellä saalistanut tötteröt pullolleen pikku ötököitä. Tänään huomasin yhdestä tötteröstä pullottavan ulos etanan... Onko kenelläkään tietoa???
folli

Re: Käykö etana Sarracenialle ravinnoksi?

ViestiKirjoittaja ceadi » 09 Elo 2009, 16:48

Kyllä käy, kannattaa kuitenkin tappaa ensin, ettei tule kannu täyteen reikiä.
viewtopic.php?f=16&t=552 Kasvatuslistani
Olen kasvattanut lihiksiä niin kauan kuin muistan.
ceadi

ViestiKirjoittaja folli » 09 Elo 2009, 16:53

Oletin, että Sarracenia hoitaa homman, etana mokoma kun on ilmeisesti itse sinne mönkinyt...Mitenhän etana tapetaan niin siististi, että sen voi työntää sinne takaisin???
Mielenkiinnolla olen kerran seurannut, kun kärpäsloukku nappasi tosi suuren lukin, mutta sinne se vain upposi...
folli

ViestiKirjoittaja neville160 » 09 Elo 2009, 19:07

Iske vaikka hammastikku sen etanan pään läpi, jos et muuta keksi..
neville160

ViestiKirjoittaja Sebulon » 10 Elo 2009, 09:49

Etanat eivät ehkä ole parasta ravintoa sarroille, ottaen huomioon, että ne ovat taitavia kiipeilijöitä ja syövät kyllä tiensä ulos tötteröstä ellei niitä nirhi ennen sinne laittoa.

Eläinystävällisesti ne voisi tappaa vaikka tiputtamalla kiehuvaan veteen. Olen lukenut ettei ötököiden ym. rapujen (Mitä nyt kokataan) pitäisi tuntea mitään tällaisessa tilanteessa. Se voi tosin olla aika turhaa kuumentaa vettä yhtä etanaa varten. Ehkä sun pitäis tökätä sitä sillä hammastikulla, en kyllä oikein osaa sanoa. Tai sitten jätät koko etanan antamatta. Kasvi pärjää kyllä vallan mainiosti ilmankin juuri sitä saalista. :)
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja folli » 15 Elo 2009, 22:51

jep, ensi kerralla kaivan etanan ulos...kävi nimittäin niin, että reikähän siitä tuli...ennekuin ehdin seivästämään ;) etanan hammastikulla, ja nyt harmittaa!!! Etanat ovat niitä, mitä vihaan eniten pihalla ja oli tosi onnellinen, kun kuvittelin, että nyt nappas ja kävi etanalle ohraset. Ensi kerralla viisaampi. :twisted:
folli

ViestiKirjoittaja Sebulon » 16 Elo 2009, 10:22

Mulla tekee ampiaiset sarroihin reikiä... Oikeastaan aika hauskaa, kun kattoo kuinka kiukuissaan ne on siellä tötsässä ja sitten kun tulee kattomaan tunnin päästä, niin siinä on vaan pieni reikä ja ampiainen on poissa. :lol:
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

Paluu Sarracenia-tötterölehdet