Sarracenia leucophyllan PH:sta

Sarracenia leucophyllan PH:sta

ViestiKirjoittaja RikuS » 17 Loka 2009, 15:39

Terve kaikille,

Olen hommannut kysyisen plantun ja nyt olisi muutama kyssäri, mihin en löytänyt vastausta.

Kasvaa nyt tuollaisessa melko happamassa turpeessa (~PH 4) ja hiekan sekoitukseen. Tällä hetkellä viihtyy terraariossa ja lisävaloa antaa 9W ESL (400 lumen).

Sitten kysymyksiä: olen säätänyt yönyli seisseen kraanaveden PH:n myös n. 4:ään (normisti se on n. 7-8) , kun olen lukenut että nämä kasvit kasvaa melko happamassa määperässä.
Onko tarpeellista säätää veden PH vai ei? Olen myös sumuttanut tällä samalla vedellä terraariotani.

Toinen kysymys koskee talvehtimista. Päättääkö kasvi vai minä, koska mennään talvilevolle?

Kiitos vastauksista.

-Riku
RikuS

Re: Sarracenia leucophyllan PH:sta

ViestiKirjoittaja Jigsaw » 17 Loka 2009, 15:48

Mielestäni veden Ph:n sääteleminen ei ole kovin tärkeätä, mutta helpompaa olisi käyttää sade vettä, sillähän ne pärjäävät luonnossakin. Sumuttelu kannattaa sillä suo kasvejahan nämä ovat.

Sarroille kannattaa talvehtimisen lähestyessä(ainakin itse teen näin) antaa pikku kehotus mennä talviunille vähentämällä kastelua, valoa ja lämpöä. Eli päätä sinä.
Lihislista
"Aina oppii jotain uutta."
Jigsaw

Paluu Sarracenia-tötterölehdet