Kysymyksiä sarrasta

Re: Kysymyksiä sarrasta

ViestiKirjoittaja Liutti » 13 Helmi 2010, 10:48

Nokkahiiri kirjoitti:http://www.sarracenia.com:issa taidettiin kertoa, että sarraa ei tarvitse vaihtaa isompaan ruukkuun ennenkuin purkki pullistelee. Mä olen ajatellut edetä sillä ohjeella ;). Tietysti painava ruukku voisi olla hyvä, jos pitää rehua kesällä tuulisella pihalla. Pitkä sarra ja pieni purkki kaatuu helposti tuulessa :|.

Sama, en ole vaihtanut sarrojani kai kertaakaan vielä uuteen ruukkuun (paitsi villakilpikirva-operaatiossa ja postista tulleina).
Pitää kuitenkin muistaa, että mikäli mahdollista, hankkii korkeille lajeille syvemmät ruukut kuin matalimmille.
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja Sebulon » 14 Helmi 2010, 17:21

Nokkahiiri kirjoitti:Pitkä sarra ja pieni purkki kaatuu helposti tuulessa :|.
Jep, huomattu on... :roll:
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja ceadi » 10 Maalis 2010, 21:15

Tietääkö kukan, että onko S. x rehderille mitään "erityis ohjeita"? Omani on jostakin syystä aivan nuupahtanut. :cry:
viewtopic.php?f=16&t=552 Kasvatuslistani
Olen kasvattanut lihiksiä niin kauan kuin muistan.
ceadi

ViestiKirjoittaja Liutti » 10 Maalis 2010, 21:24

ceadi kirjoitti:Tietääkö kukan, että onko S. x rehderille mitään "erityis ohjeita"? Omani on jostakin syystä aivan nuupahtanut. :cry:

Ei kyllä tietääkseni, kaikkien sarrojen pitäisi pärjätä samoilla ohjeilla. Onko se pärjännyt sulla kauankin hyvin ennen tätä? :--(
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja ceadi » 11 Maalis 2010, 16:09

Kyllä se on ollut ainakin vuoden itelläni ilman mitään tämmöisiä nuupahtamisia. Mulla ei ole harmainta aavistusta mikä sillä on. :evil:
ceadi

ViestiKirjoittaja lihis14 » 11 Maalis 2010, 17:26

ceadi kirjoitti:Kyllä se on ollut ainakin vuoden itelläni ilman mitään tämmöisiä nuupahtamisia. Mulla ei ole harmainta aavistusta mikä sillä on. :evil:

Näkyykö mullassa jotain "tuholaisia"? Oma kärpäsloukkuni meni ainakin huonon kuntoon kun sen mullassa oli sellaisia vaaleita läpikuultavia toukkia....
lihis14

ViestiKirjoittaja Liutti » 11 Maalis 2010, 17:52

lihis14 kirjoitti:
ceadi kirjoitti:Kyllä se on ollut ainakin vuoden itelläni ilman mitään tämmöisiä nuupahtamisia. Mulla ei ole harmainta aavistusta mikä sillä on. :evil:

Näkyykö mullassa jotain "tuholaisia"? Oma kärpäsloukkuni meni ainakin huonon kuntoon kun sen mullassa oli sellaisia vaaleita läpikuultavia toukkia....

Toi kävi mullakin mielessä. Kannattaa syynätä koko kasvi kasvualustasta juuristoon, juuristosta lehtiin ja niistä tötteröiden päähän. Viime keväänä oma S. x readiini nuukahti täysin villakilpikirvoihin, enkä lopulta saanut sitä yhtään elvytettyä niistä..
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja ceadi » 12 Maalis 2010, 13:44

Syynäsinkin kaikki kasvualustat sun muut, mutta en löytänyt mitään. Vaihdoin myös kasville mullat ja näyttäisi että on tokenemaan päin :) . En sitten tiedä mikä sille tuli, mutta ehkä se liityi sen ekaan kukkimiseen.
ceadi

ViestiKirjoittaja lihis14 » 12 Maalis 2010, 15:48

ceadi kirjoitti:Syynäsinkin kaikki kasvualustat sun muut, mutta en löytänyt mitään. Vaihdoin myös kasville mullat ja näyttäisi että on tokenemaan päin :) . En sitten tiedä mikä sille tuli, mutta ehkä se liityi sen ekaan kukkimiseen.

Voi olla, mutta hyvä jos toipuu :)
lihis14

ViestiKirjoittaja neville160 » 18 Huhti 2010, 15:21

Sarralle ei taida olla enään mitään tehtävissä, kun kaikki töttöröt ovat ihan mustia/ruskeita sieltä tyvestä? Näyttää nimittäin pahasti siltä, että se mikälie juurien keskus on kuollut. :oops: Vaikka aluslautasella on koko ajan vettä, niin ne töttöröt ovat ihan kuivia, joten päättelisin tästä, että sarraceniani on kuollut? :? Pitäis varmaan hankkia lihansyöjäkasvi, mitä on melkein mahdoton tappaa :lol:
neville160

ViestiKirjoittaja Jigsaw » 18 Huhti 2010, 15:26

Jos haluat lihiksen joka on mahdoton tappaa niin kokeile Drosera capensista. Ei ole minulla vielä kuollut vaikka on ehkä pari kertaa pudonnut lattialle, kerännyt hieman hometta ja päässyt vähän kuivahtamaan :oops:
Lihislista
"Aina oppii jotain uutta."
Jigsaw

ViestiKirjoittaja neville160 » 18 Huhti 2010, 16:11

En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta minulla oli drosera capensis, mutta sekin kuoli :oops:
neville160

ViestiKirjoittaja Hohhoi » 19 Huhti 2010, 17:03

neville160 kirjoitti:En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta minulla oli drosera capensis, mutta sekin kuoli :oops:

Sama täällä. :mrgreen:
Hohhoi

ViestiKirjoittaja ceadi » 19 Huhti 2010, 19:03

Ja täällä. :mrgreen:
ceadi

ViestiKirjoittaja snowwie » 19 Huhti 2010, 19:22

Täällä myös, taisi olla ensimmäinen kuolonuhri niistä kolmesta lihiksestä jotka sain ekana tän harrastuksen alussa :D
snowwie
Valvoja

EdellinenSeuraava

Paluu Sarracenia-tötterölehdet