Kysymyksiä sarrasta

Re: Kysymyksiä sarrasta

ViestiKirjoittaja snowwie » 16 Elo 2013, 11:09

Mun kaikkien sarrojen tötteröt on ihan täynnä hyönteisiä. Varsinkin kukkakärpäset kelpaavat. Periaatteessahan sarroilla ei ole "normaaleja lehtiä" mitä nyt niitä phyllodeja kasvattavat alku ja loppukaudesta. Tötteröiden kasvattaminen onkin tosi energiaavievää (toimivat lehtinä ja ravinteiden hankkijoina + eivät ole pinta-alaltaan kovin suuria) ja toi onkin ihan 100% aurinkokasveja. Vertailuna kannukasvit tekevät edes jonkinlaisen lehden josta sitten kärhö ja kannu kasvavat. Ne ovatkin puolivarjokasveja ja kuolisivat suoraan auringonvaloon. Neppejä voi ruokkia liikaa jolloin ne pidättäytyvät kannujen tekemisestä.

Mut joo ei voi ruokkia liikaa. Luonnossahan tötteröt kaatuilevat ruuanpainosta :mrgreen:
snowwie
Valvoja

Re: Kysymyksiä sarrasta

ViestiKirjoittaja najadi » 17 Elo 2013, 12:37

Mulla oli kesemmällä yhdessä sarrassa (tarkempi nimi tuntematon) käynyt niin, että tötterö oli etupuolelta ihan normaali vihreä ja hyväkuntoinen, mutta kun vilkaisin selkäpuolelle, tötterö oli halki 10cm matkalta juuresta ylöspäin, ja halkeamasta tursusi esiin aiemmat ateriat yhteenpuristuneena massana. Kuin grillinakki jonka kuori on haljennut kuumuudessa! Oli meinaan todella ällön näköinen! Toistaiseksi tuo on ainoa kerta kun olen nähnyt noin tapahtuvan, tähän asti tötteröt ovat hiljalleen kuihtuneet ylhäältä alaspäin kun ovat tulleet liian täyteen, mutta tuo halkeaminen oli uusi juttu. Onko muille käynyt noin?
najadi

Edellinen

Paluu Sarracenia-tötterölehdet