Kysymyksiä sarrasta

Re: Kysymyksiä sarrasta

ViestiKirjoittaja loukkufani » 06 Elo 2011, 11:58

loukkufani kirjoitti:Oho!....ja kun mä olin niin varma että oli Steven...onko Steven sitten vihreämpi, kuin Readii?Stevenistä kun olen löytäny semmoisen kuvan missä on vihreämpi.kun ei noista ottanut oikein selvää....eroavaisuuksista...

okei pakko vielä lisätä tähän kun löysin kivan kuvankin...ei siis ole mun ottama kuva...mut siis jos tämäkin mitta on tuumana tässä jo 59 tuumaa ja se kerrotaan 2.54 kun 1 tuuma on sen verran niin siitä saatais 1metri ja 50 cm...Ei hitsi vieköön...voiko olla totta...aivan mieletön....toi purkkikin kuvassa näyttää niin pieneltä...no huh huh! kyllä ny on aika vaikea löytää mitään isoa terraariota.
Kuva
loukkufani

ViestiKirjoittaja ceadi » 07 Elo 2011, 18:34

ÖÖÖH, musta noi on kyllä senttimetrejä... Sitä paitsi pilkut olisivat paljon pienemmän näköiset, jos kannu oikeasti olisi noin valtava.
Ja lisäksi tuolla taustalla oleva flava ei ole vielä täysi kasvuinen, kun kannut ovat vielä noin tuuheassa ryppäässä.
viewtopic.php?f=16&t=552 Kasvatuslistani
Olen kasvattanut lihiksiä niin kauan kuin muistan.
ceadi

ViestiKirjoittaja loukkufani » 29 Touko 2012, 22:22

en tiedä mikä mun Sarraani vaivaa....se on siitä lähtien näyttänyt kituvalta kun otin sen talvehtimisesta pois.Kasvaa kyllä niitä lehtejä....mut ne jää lehdeiksi....Eli siis joihinkin kasvaa lehteen verrattuna todella pieni suu aukko ja joihinkin ei ollenkaan kasva sitä.Mikähän ois vialla? stressaantunutko? mitä sitten voisin sille tehdä/pelastaa? Kiitos ja kumarrus etukäteen vastauksista!!!!!!!! Tässä kuvassa ny näkee sen miten noi on niin pieneksi jäänyt talvehtimisen jälkeen...
Kuva ...auttaisko kuva nyt enemmän mikä vaivaa? :roll:
Viimeksi muokannut loukkufani päivämäärä 31 Touko 2012, 12:19, muokattu yhteensä 1 kerran
loukkufani

ViestiKirjoittaja ceadi » 30 Touko 2012, 11:36

Kuullostaa siltä, että kasvisi tarvitsisi enemmän valoa. Paljon enemmän valoa.
ceadi

ViestiKirjoittaja loukkufani » 30 Touko 2012, 12:38

ceadi kirjoitti:Kuullostaa siltä, että kasvisi tarvitsisi enemmän valoa. Paljon enemmän valoa.

16 tuntia on päällä ja semmoinen akvaario lamppu tuplana...ja T8 loisteputkia...toisessa on Osram fluora ja toinen on Sera blue sky 12000 k...ainakin mun toinen Sarrasta tykkää olla siellä ja on punaisemmaksi muuttunut.
loukkufani

ViestiKirjoittaja neville160 » 30 Touko 2012, 12:45

Mulla on kans ollut nyt vuoden ajan sama ongelma, lehdet on kasvanu hammastikun kokosiks, mut sit ku ne on kasvanu sen pituuden ni ne vaan "jämähtää paikoilleen" ja lopulta kuolee. Mullakin se saa valoa sen 15h päivässä. Alkaa vaan pikkuhiljaa huolestuttaa, ku tota ei oo voinu puoleentoistavuoteen ruokkia mitenkään :S
neville160

ViestiKirjoittaja ceadi » 30 Touko 2012, 12:58

Jos kuvaa saisi, niin voisin ehkä keksiä ongelman. Ja muuten, "sarra" on lempinimi, eikä sitä siis kirjoiteta suurella.
ceadi

ViestiKirjoittaja neville160 » 30 Touko 2012, 13:22

Kuvan olisin jo muutama päivä sitten laittanut, mut mulla ei toimi toi photobucket. Voin toki testaa laittaa suoraan tähän foorumille

Kuva

E: Noi isot ja kuollee töttöröt on viime vuoden loppukesästä, sillon se sai kasvatettuu tollasii vähän isompii.
neville160

ViestiKirjoittaja snowwie » 30 Touko 2012, 13:38

Hyvin näyttää kasvi heränneen :)
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja neville160 » 30 Touko 2012, 14:07

snowwie kirjoitti:Hyvin näyttää kasvi heränneen :)

Onks se siis normaalii, et sil kestää muutama kuukaus talvilevon jälkeen, ennenku noi varret alkaa kehittyy sellasiks normaaleiks töttöröiks?
neville160

ViestiKirjoittaja snowwie » 30 Touko 2012, 18:23

neville160 kirjoitti:
snowwie kirjoitti:Hyvin näyttää kasvi heränneen :)

Onks se siis normaalii, et sil kestää muutama kuukaus talvilevon jälkeen, ennenku noi varret alkaa kehittyy sellasiks normaaleiks töttöröiks?

Eiköhän se ole. Sillä on vain kestänyt vähän herätä (miten aikasin aloit antamaan enemmän valoa ja lämpöä jne?). Mä sanoisin että on hyvä kun on edes herännyt (tai siis että talvilepo meni hyvin eikä kuollut, sitä voi sanoa jo saavutukseksi) : D Odotan pelonsekaisin tuntein tulevaa talvea kun pitää noi sarrat ja kärpäsloukut pistää levolle.... :|
snowwie
Valvoja

ViestiKirjoittaja ceadi » 30 Touko 2012, 20:14

Mulla ei ainakaan koskaan ole noin käynyt, ja tuo ruukku ei näytä kovin märältä. Sarroille ei voi antaa liikaa vettä, ja omani näyttävät iloisimmalta, kun "uivat" vedessä. Ja kyllä tuo voisi enemmänkin saada valoa. Laita se ulos ja kastele kunnolla, niin eiköhän olotila kohene.
ceadi

ViestiKirjoittaja neville160 » 30 Touko 2012, 20:52

26. helmikuuta aloin lisäämään valoa, lämpöä ja kastelua. En mä tiiä, miten tota kastelua vois lisätä ku aluslautanen on koko ajan täynnä vettä ja kasvualusta ihan märkä. Siirrän sen viikonloppuna ulos, toivotaan että toipuu :roll:
neville160

ViestiKirjoittaja loukkufani » 02 Kesä 2012, 14:32

Auttoiko tuo mun laittama kuva yhtään,että mikä tuota sarraani vaivaa?Kiitos vastauksista!!! :?
loukkufani

ViestiKirjoittaja Nokkahiiri » 05 Kesä 2012, 07:23

loukkufani kirjoitti:Auttoiko tuo mun laittama kuva yhtään,että mikä tuota sarraani vaivaa?Kiitos vastauksista!!! :?

Liian vähän valoa :!:
Selvä tapaus.
Nokkahiiri

EdellinenSeuraava

Paluu Sarracenia-tötterölehdet