sarracenian purpurean kuivuminen

sarracenian purpurean kuivuminen

ViestiKirjoittaja disturbed97 » 08 Huhti 2011, 06:07

MOikka. Minula on tässä nyt 3kk vanha aika huono kuntoinen sarracenia purpurea. se kuivattaa vanhat tötterönsä päästä ja pikku hiljaa siitä alaspäin. tötteröt ovat hirmuisen rumia. Uusia tötteröitä pukkaa tiuhaa tahtia. vanhat tötteröt olivat jo kun lahjaksia sain niin aivan vihreitä ja luultavasti olivat olleet ilman talvilepoa. Kellään mitään vinkkiä ongelmaan?

Kiitos etukäteen!
disturbed97

Re: sarracenian purpurean kuivuminen

ViestiKirjoittaja Nokkahiiri » 08 Huhti 2011, 10:28

Kuivuneet osat voi poistaa. Älä poista kuitenkaan vihreitä osia.
Vanhojen tötteröiden kuivuminen on ihan normaalia, kuivuuhan muidenkin kasvien lehdet aikanaan.

Ja jos uusia tötteröitä kasvaa tilalle, niin kaikki on kunnossa.
Nokkahiiri

ViestiKirjoittaja disturbed97 » 08 Huhti 2011, 15:57

Olis vielä sellanen kysymys että millos näitä sarraceniaoita voi ruveta pihalle laittamaan?
disturbed97

ViestiKirjoittaja Liutti » 08 Huhti 2011, 17:15

disturbed97 kirjoitti:Olis vielä sellanen kysymys että millos näitä sarraceniaoita voi ruveta pihalle laittamaan?

Sitten, kun ulkona on tarpeeksi lämmin. Vähän omalla varauksella. Itse olen pitänyt keväällä aurinkoisia päiviä vähän viileämmälläkin ilmalla päivällä (jopa alle 10 astetta varjossa), mutta yleensä olen pitänyt alarajana jotain 10-15 astetta. Viileillä keleillä kannattaa kuitenkin miettiä, että vie kasvit pihalle vain silloin, kun aurinko paistaa niin paljon, että siitä on hyötyä.
Kesällä olen pitänyt sitten ympärivuorokautisesti ja ottanut syksyllä pois ensin yöksi ensimmäisten hallojen aikaan ja siitä eteenpäin.

Tällaiset kysymykset voisi toki heittää myös osuvamman aiheen alle, tämä kun ei liity mitenkään tähän kuivumiseen..
+ Lihisporukka
Liutti

Paluu Sarracenia-tötterölehdet