Myydäänkö vesiherneitä Suomessa?

Myydäänkö vesiherneitä Suomessa?

ViestiKirjoittaja els » 04 Maalis 2008, 11:42

En oo ikinä nähny missään, tai kuullu missään myytävän vesihernettä. Olis kiva saada tällainenkin kokoelmaan, niin mulla olis noi kaikki lajit, jotka on saanu oikein oman keskustelupalstan :)
els

Re: Myydäänkö tätä missään??

ViestiKirjoittaja Eaoden » 04 Maalis 2008, 12:58

els kirjoitti:En oo ikinä nähny missään, tai kuullu missään myytävän vesihernettä. Olis kiva saada tällainenkin kokoelmaan, niin mulla olis noi kaikki lajit, jotka on saanu oikein oman keskustelupalstan :)

Minä olin nähnyt vesiherneitä ennen viherlandiassa.
Mitä hitaammin tippuu, sen parempaa tulee.
Eaoden

ViestiKirjoittaja Christer » 04 Maalis 2008, 14:41

Tilaamalla ulkomailta tietenkin saa melkein vaikka mitä. Mutta jos Suomesta haluaa niin Raision Plantagenissa olen nähnyt myytävän Utricularia sandersonii vesihernettä.
Christer
Valvoja

ViestiKirjoittaja Eaoden » 05 Maalis 2008, 20:18

Tänään minä löysin hyväkuntoisia (mutta aika pieniä) U.sandersoneita jyväskylän plantagenissa.
Siellä oli myös komean kokoisia yökkiksiä.
Mitä hitaammin tippuu, sen parempaa tulee.
Eaoden

ViestiKirjoittaja Sebulon » 05 Maalis 2008, 22:11

Voi ei, mä tahdon Plantageniin... Multa puuttuu P.x.weser ja U.sandersonii... :cry:
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja Hohhoi » 01 Kesä 2009, 19:38

Mistäs sais Utriculariaa? Varmaan jo tiedätte, että Lahdesta pitää saada, muualle en lähde. :mrgreen:
Hohhoi

ViestiKirjoittaja Liutti » 01 Kesä 2009, 21:12

Koluat vain niitä kauppoja läpi, voi osua joskus vastaan. Suomen lihansyöjäkasvitarjontaa pitää kuitenkin aina katsoa sillä silmällä, että esim. kuukausi sitten jossain kaupassa saattaa olla vaikka mitä, sillä hetkellä siellä on vain muutamaa lajia ja vaikka viikon päästä siellä ei ole yhtään mitään, eikä ole välttämättä tulossakaan. Ei ole kauppoja, josta saa aina lihiksiä, tai ainakaan "aina saa jotain tiettyä".

Ulkomailta tilaamalla saa helposti.
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja Hohhoi » 01 Kesä 2009, 21:22

Saa näköjään olla koko ajan tilailemassa ulkomailta :roll: Mielummin ostaisin kaupasta, mutta ei voi mitään. Kiitokset vastauksistasi Liutti!
Hohhoi

ViestiKirjoittaja Liutti » 01 Kesä 2009, 21:30

No eihän sun tarvitse tilata ulkomailta, mutta sitten jos haluat oikeasti jonkun lajin, pitää käydä koko ajan kauppoja läpi monia kertoja (eikä silloinkaan välttämättä löydä etsimäänsä). Myöskään harvinaisempia lajeja ei voi saada Suomesta, ja esim. neppien tai sarrojen tarkoista lajeista ei voi koskaan olla varma Suomesta ostaessa.
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja Hohhoi » 01 Kesä 2009, 21:36

Niin, no, ihan sama mikä laji utricularioissa. En pidä niitä mitenkään erityisinä, kun ei voi edes syöttää :lol: Ei kyllä kaupoissa ehdi/jaksa kokoajan ravata. :roll:
Hohhoi

ViestiKirjoittaja Liutti » 01 Kesä 2009, 21:39

Jos Suomen kaupasta löytää vesiherneen, se on yleensä U. sandersonii. Sinänsä ihan kiva juuri tuo kyseinen laji, kun kukkii tosi herkästi, ettei ole pelkkää tylsää lehteä koko ajan. :mrgreen:
Mäkään en oikein perusta noista vesiherneistä juuri sen ruokkimis"tavan" takia, ostin yhden ulkomaalaiselta harrastajalta ns. muodon vuoksi ja tuli toinen bonuksena. :''D
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja Hohhoi » 01 Kesä 2009, 21:49

Voitko sanoa helpoimman vedessä kasvavan ja helpoimman maalla kasvavan vesiherneen? Haluaisin kummankin, kun yritän saada vähintään yhden joka lajia. :)
Hohhoi

ViestiKirjoittaja Liutti » 01 Kesä 2009, 22:07

Vedessä ja maalla kasvavathan ovat ihan samaa lajia, mutta kasvavat vaan vähän eri tavalla. :--D Vedessä kasvavista en oikein tiedä helpointa, voin huomenna kokeilla googletella (nyt ei ole enää aikaa, pitää mennä nukkumaan. ;D). Mutta maalla kasvavista ainakin U. sandersonii ja U. livida ovat todella helppoja; oma U. livida 'blue' tuli minulle vasta muutama viikko sitten, mutta se on kasvanut ihan valtavasti, melkein silmissä. ;o
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja Hohhoi » 01 Kesä 2009, 22:10

Nii, tiedän että ne on samaa lajia, mutta miellän ne mielummin erilaisiksi, sen takia noin :mrgreen: Ja kiitos vaivannäöstäsi :D Vedessä kasvavaa erityisesti hamoitsen :P
Hohhoi

ViestiKirjoittaja snore » 01 Kesä 2009, 22:44

Hohhoi kirjoitti:Mistäs sais Utriculariaa? Varmaan jo tiedätte, että Lahdesta pitää saada, muualle en lähde. :mrgreen:

Uskoisin että muiltaki harrastajilta saa pistokkaita/jakotaimia ;) Ei muuta kuin Ostetaan -osioon ilmoitus. :)
snore

Seuraava

Paluu Utricularia-vesiherneet