Utricularia graminifolia -"ruohovesiherne" [Kuvia.

Re: Utricularia graminifolia -"ruohovesiherne" [Kuvia.

ViestiKirjoittaja snore » 11 Joulu 2008, 19:11

Helsingin Akvaariokeskuksen sivuilla lukee näin: "Postimyynti:
Toimitamme koko Suomeen akvaarioita, kaloja, kasveja ja tarvikkeita. Toimitukset postitse ja matkahuollolla.

Nettikauppamme on aukeamassa lähikuukausina. Siihen asti hintoja ja lisätietoa saa sähköpostitse. Tilaus onnistuu parhaiten puhelimitse tai sähköpostilla."

Aina kannattaa soittaa ja kysyä, että miten he pakkaavat kasvit näin talvella. Harvinaisemmat kasvit maksaa enemmän kuin sen 5€, joten hinta kannattaa myös tarkistaa :) Toivotaan, että pääsen tässä joku päivä käymään Helsingissä ennen kuin ne on loppu..
snore

ViestiKirjoittaja Sebulon » 11 Joulu 2008, 19:12

Lähetin heille sähköpostia. :)
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

ViestiKirjoittaja snore » 11 Joulu 2008, 19:39

Kerro sitten vastauksesta! :D Erityisesti kiinnostaisi, että onko niitä vielä ja paljon maksaa :)
snore

ViestiKirjoittaja snore » 30 Joulu 2008, 00:04

Joko Sebulonille on tullut vastaus tuolta Helsingin akvaariokeskuksesta? :) Oon ruvennu miettimään et vois laittaa ton mun akvaarion uusiks. Mielessä on käynyt joku Afrikka tai Aasia biotooppi akvaario, mutta mutta katotaan nyt kun rakastuin noihin killi kaloihin :D Ovat vaan niin hemmetin kauniin värikkäitä. Kuvia1 ja Kuvia2
snore

ViestiKirjoittaja Sebulon » 30 Joulu 2008, 10:50

snore kirjoitti:Joko Sebulonille on tullut vastaus tuolta Helsingin akvaariokeskuksesta? :) Oon ruvennu miettimään et vois laittaa ton mun akvaarion uusiks. Mielessä on käynyt joku Afrikka tai Aasia biotooppi akvaario, mutta mutta katotaan nyt kun rakastuin noihin killi kaloihin :D Ovat vaan niin hemmetin kauniin värikkäitä.
Mä sain yhteen viestiin vastauksen, mutta sitten kun lähetin toisen niin siihen ei kukaan ole vielä vastannut. Ensin lähetin viestin jossa kysyin että postittavatko he kasveja talvella. Sain vastauksena että postittavat. Ok, lähetin heille toisen sähköpostin jossa kysyin onko heillä U.graminifoliaa ja paljonko se maksaa. Vastausta ei ole kuulunut... Ärsyttävää... :x
Sebulon

ViestiKirjoittaja Liutti » 30 Joulu 2008, 12:34

En ole itse kyseisestä kasvista kiinnostunut, mutta viestejänne lukiessa tuli sellanen mieleen, että miksette ota yhteyttä Helsingin Akvaariokeskukseen aqua-webin kautta? :--) Joko yksityisviestillä tai suoraan niiden omaan osioon. Tai sitten sieltä muutenkin voi kysyä jotain tästä kasvista, jos joku tietäisi (siis akvaariokeskuksen tästä kasvista).
Kun tiedän ainakin Sebulonin siellä olevan... :--D
+ Lihisporukka
Liutti

ViestiKirjoittaja snore » 30 Joulu 2008, 19:45

Nopeimman vastauksen tietenkin saa kun soittaa :P
snore

ViestiKirjoittaja snore » 31 Joulu 2008, 00:43

Jotenkin luulen, että se U. graminifolia maksaa maltaita siellä Helsingin akvaariokeskuksessa kun tuolla se maksaa 16€ +pk. :shock:
snore

ViestiKirjoittaja Sebulon » 31 Joulu 2008, 11:02

No onpa kallista! :shock: Mitä jos se on niilläkin jo loppu eivätkä sen takia vastaa viestiini.
Sebulon

ViestiKirjoittaja snore » 31 Joulu 2008, 18:16

Voihan se olla niinkin.. Mä voin soitella sinne ja kysellä siitä, kunhan nämä juhlapäivät tästä menevät ohitse :)
snore

ViestiKirjoittaja snore » 31 Joulu 2008, 18:31

Minkälainenkohan pohjamateriaali vois olla hyvä tolle? tuolla on jonkun ottama kuva jostain akvaariokaupasta ja siinä edessä on U. Graminifolia. Pohjamateriaalina siinä on suodatinmatto. Voisi itteki kokeilla... Tuolta asiaa lueskelin..
snore

ViestiKirjoittaja Christer » 03 Tammi 2009, 15:26

Sen tiedän että hiekka saattaa olla hieman ongelmallista jos on monneja, kierteisiä tai muita pohjatonkijoita. Ne pöyhii sen hetkessä ylös. Liian karkea sora taas taitaapi olla liian väljää (veikkaus, ei tietoa). Kyllä tuo U.graminifolia varmaan hienommasakin hiekassa menee jos sen sitoo johonkin kiinni ja sitten hautaa tämän osittain hiekkaan. Siitä se voisi lähteä leviämään ilman että se jatkuvasti tongitaan ylös.
Christer
Valvoja

ViestiKirjoittaja snore » 03 Tammi 2009, 17:33

No mulla on tällä hetkellä 2 partamonnia, mutta oon myymässä noi mun kaikki kalat pois. Vielä en tiedä mitä sinne on tulossa. Vähäksi aikaa tuonne mun akvaarioon on tulossa asumaan 4 huntupyrstöstä kultakalaa (kunhan vaan joku tulis hakee nuo nykyiset asukit pois), jotka pelastan 50-60 litran akvaariosta ja myyn ne uuteen kotiin jossa niille on tarpeeksi iso akvaario. Niiden kanssa en mitään kasveja aio pitää (kasvit pistin myyntiin ja lähtevät huomenna uuteen kotiin).
snore

ViestiKirjoittaja Christer » 03 Tammi 2009, 20:22

Jotain keski- tai pintatason kaloja tai sitten kilttejä pohjakaloja niin eiköhän homma toimi. Luulisin että U.graminifolia varmasti menee pohjakalojenkin kanssa kunhan se ensin on päässyt kunnolla kiinnittymään pohjaan. Siksi varmaan oma kokeiluni epäonnistui kun istutin pienen satsin akvaan jossa asustaa jumalaton määrä omppuja, kierteisiä, sukarapuja sekä yksi partis.
Christer
Valvoja

ViestiKirjoittaja snore » 04 Tammi 2009, 11:15

Niin tai sitten laittaa sitä kasvamaan tuohon jumalattoman isoon puupölkkyyn. Itseasiassa en oo 100% varma, että meneekö tuo pölkky enää tuonne akvaan takasin (otan sen pois, jotta kultseil olis enemmän tilaa olla). Onneks tässä on vielä sen verran aikaa miettiä, et saa kultsit uusiin koteihin. Vaikeeta todellakin sisustaa akvaariota biotoopin mukaan, kun haluaa vesiherneen sinne ja killikaloja (vesiherneet Aasiasta ja killit Afrikasta). Pitäs kai tehä Afrikka-Aasia biotooppi allas :lol:
snore

EdellinenSeuraava

Paluu Utricularia-vesiherneet