Levä

Levä

ViestiKirjoittaja Sebulon » 06 Syys 2008, 15:43

Onko täällä muita joilla olis jotain vedessä kelluvia herneitä? Mulla on tuo U.gibba, ja siihen pukkaa koko ajan levää. Oon nyt yrittäny vaihtaa sen veden lähes kolmen päivän välein, mutta aina se tulee äkkiä takas. Jos olis akvaario ja siellä joku suodatin niin ei olisi tätäkään ongelmaa...

Tänään hain lähilammesta vähän ötököitä herneelleni, katotaan jos ne vaikka söis sitä levää ja ruokkis kasviakin samalla. :) Onko muilla ollu tämmösiä ongelmia?
Kasvatuslistani: Sebulonin sademetsä
Blogini: Garden of Sirens
Sebulon

Re: Levä

ViestiKirjoittaja -AquaBotanist- » 06 Syys 2008, 16:33

Sebulon kirjoitti:Onko täällä muita joilla olis jotain vedessä kelluvia herneitä? Mulla on tuo U.gibba, ja siihen pukkaa koko ajan levää. Oon nyt yrittäny vaihtaa sen veden lähes kolmen päivän välein, mutta aina se tulee äkkiä takas. Jos olis akvaario ja siellä joku suodatin niin ei olisi tätäkään ongelmaa...

Tänään hain lähilammesta vähän ötököitä herneelleni, katotaan jos ne vaikka söis sitä levää ja ruokkis kasviakin samalla. :) Onko muilla ollu tämmösiä ongelmia?

Kylöä se ongelma suodattimienkin kanss voi tulla. Minkäslaiset olosuhteet siellä on? Valo? Lannoitus? Hiilidioksidi?
Siikahan se siellä. Ota siika pois -Kahen kilon siika
Kasviakvaristit
Photobucket -kansioni
Valokuvani
-AquaBotanist-

ViestiKirjoittaja Sebulon » 06 Syys 2008, 17:20

Siis, se on ihan sellasessa pienessä kipossa. Vesi on sadevetä. Yläpuolella noin 20 sentin päässä on loisteputki, lisäksi se on ikkunan edessä. Lannoittanut en ole. Hiilidioksidista en tiedä mitään.
Sebulon

ViestiKirjoittaja Sebulon » 07 Syys 2008, 14:07

Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että ne pikku-ötökät tosiaan syövät sitä levää. Suuri osa levästä on jo hävinnyt!
Sebulon

ViestiKirjoittaja -AquaBotanist- » 08 Syys 2008, 14:48

Lähinnä sitä millainen loisteputki, montako wattia jne.
Siikahan se siellä. Ota siika pois -Kahen kilon siika
Kasviakvaristit
Photobucket -kansioni
Valokuvani
-AquaBotanist-

ViestiKirjoittaja Sebulon » 08 Syys 2008, 15:10

Mä en osaa kyllä yhtään sanoa, ei sen pitäsi aivan kauheen tehokas olla...
Sebulon

ViestiKirjoittaja Sebulon » 10 Marras 2008, 17:37

U.gibba on akvaarioon laiton jälkeen lähtenyt kasvamaan melkoista vauhtia! Akvaariossa levä ei ole niin suuri huolenaihe, ja kasvi näyttää viihtyvän tuolla pallokalojen seurassa oikein mainiosti.

Ainut mikä vaivaa on se, että kasvin saalistusrakkulat vaikuttavat "saalistavan" kaiken maailman likaa vedestä. Monesta rakkulasta sojottaa jotain moskia tai kasvinpaloja. :lol:
Sebulon

Paluu Utricularia-vesiherneet